[Java lista] Sql builder

Marai Laszlo lists at atleta.hu
2009. Már. 26., Cs, 14:28:15 CET

On Thu, 26 Mar 2009 13:45:18 +0100
Keresztes József <jkeresztes at vati.hu> wrote:

  Hali!

> Érdekes gondolatok hangzanak el számomra.
> Ha ennyire meg van szabva hogy kell írni egy programkódot,
> akkor hol van a programozói szabadság ? Szerencsére sosem
> dolgoztam olyan helyen ahol ennyire kötött egy programozó.
>
> Volt cég ahol kitalálták hogy x soronként kommentezni kell,
> a bekezdés mindig 2 space, a változók neveinek meg ennek kell lennie.

A kommentezes tenyleg fasszsag, a bekezdes meg nem. Bar azzal meg a 30
eves unix diff is elbanik, ha kap egy (asszem) -Bw parametert, es ahogy
irtam ezek vegulis oda-vissza transzformalhatok ki- es becsekkolasnal, de
egy nagyobb szervezetnel azert nem art az egysegesseg. Sok idot lehet
azzal megsporolni (foleg a megertes oldalon), ha mindenki hasonlo
formaban es stilusban programozik. A guglinal, amirol azert azt szoktuk
gondolni, hogy ott aztan van alkotoi szabadsag, pl. minden nyelvre van
egy egesz cegben betartando coding convention. A C++-nal az indent pl. 2,
es nincs tab. Ezt egy haverom egeszen megrokonyodve meselte :) :
http://google-styleguide.googlecode.com/svn/trunk/cppguide.xml

Szerintem ez jo dolog (nem a ket space, hanem a konvenciok), foleg ha te
diktalsz ;)

  atleta