[Java lista] Sql builder

Gergely Hodicska felho at avalon.aut.bme.hu
2009. Már. 26., Cs, 14:06:14 CET

> Érdekes gondolatok hangzanak el számomra.
> Ha ennyire meg van szabva hogy kell írni egy programkódot,
> akkor hol van a programozói szabadság ? Szerencsére sosem
> dolgoztam olyan helyen ahol ennyire kötött egy programozó.
Ne rossz példából indulj ki...

> Volt cég ahol kitalálták hogy x soronként kommentezni kell,
> a bekezdés mindig 2 space,
...ezek szerintem pont faszságok. Erre a két konkrét dologra: én pl.
TAB-ot szeretem előirányozni, mert azt mindenki úgy állítja, ahogy
akarja (sor elején TAB, soron belül space), kommentezni meg mindig
értelem szerűen. Kód elemek legyenek kommentezve persze, de inline
komment csak akkor, ha az tényleg jelentés tartalommal bír (egy inline
comment könnyen lehet bad smell is, jobb elnevezéssel/refactoringgal
kiváltható).

Nem árt az, hogy ha egy projektben egységes kódolási stílust használnak
az emberek, egyszerűbb így csapatban dolgozni. Ez nem befolyásolja a
szabadságod, mert főleg alap dolgokról van szó ({} új sorba vagy
sorvégére, itt-ott legyen-e space vagy sem, stb.).

De pl. nálunk van pár olyan dolog, ami elég hasznos tud lenni, és kb.
szintén csak fegyelem/IDE kérdése, pl.: minden queryben benne van a
/* ".__FILE__."@".__LINE__." */ szöveg, így bármikor ha DB oldalon para
van, akkor tudom a query pontos forrását, vagy pl. legyen benne minden
metódusban, hogy ki volt az author, tudjam egyből, hogy kihez kell
fordulni. Vagy pl. egy bonyolultabb regexben legyen kötelező az x
módosító, és legyen kommentezve. Sok ilyen apróságot össze lehet hozni,
amik általában nem korlátoznak be, viszont jobbá teszik összességében a
produktumot.

Üdv,
Felhő