[Java lista] elvi kerdes: protected adattag

Varjasi Norbert varjasin at sze.hu
2009. Okt. 8., Cs, 08:00:05 CEST

Szia!
A probléma az a protecteddel, hogy nem csak a leszármazott osztályok
érhetik el közvetlenül az objektumok adattagjait, hanem az ugyanabban a
csomagban levő összes más osztály is.
Így, ha felépítesz egy jó kis struktúrát, akkor az látszólag konzisztens
marad, a láthatóság és adatrejtés rendben van.
De ha mellé helyezel egy új Osztályt, amelyiknek paraméterben átadsz egy
  objektumot (a másik hierarchia példányát), akkor sajnos az összes
adattagot látni fogod, és elérheted...
A kérdésre a válasz: a protected használata könnyebbség a
programozáskor, de nehezebb lehet a hibákat kideríteni.
Sokszor inkább filozófiai a probléma: kinek mit engedek meg, hogy lásson
az adatokból.
üdv: VN