[Java lista] elvi kerdes: protected adattag

Verhás Péter peter at verhas.com
2009. Okt. 8., Cs, 09:33:10 CEST

Ketler István válasza után sokat már nem lehet mondani, de röviden még
annyit tennék hozzá, hogy

1. A hozzáférés módosítók, mint protected, private csak "ajánlás" a hívó
fél számára. Ha nagyon akarja a privát metódusokat és mezőket is meg
tudja hívni, csak nézzen szembe a következményekkel. És nagyon kell akarni.

2. A legtisztább az, hogy interfészt definiálsz, és factory adja át a
megvalósítást. Amit az interfész tud szolgáltatásként, azt tudja, az
implementáció belügy. A factory meg lehet házi barkács, vagy Plexus,
Pico, Spring ...

Péter