[Java lista] elvi kerdes: protected adattag

Varjasi Norbert varjasin at sze.hu
2009. Okt. 8., Cs, 09:56:38 CEST

Annyit még kiegészítésként hozzáfűznék, hogy amint látható a többiek
reagálásából, ez nagyon feladatfüggő dolog. És szerintem már a feladat
tervezési szintjén el kellene tudni dönteni, hogy milyen adat mire kell.
Ha olyan adathoz használjuk, amelyik csak egy plusz információ a
példányról, és a megváltoztatásával nem történik túl nagy probléma,
akkor célszerűbb egy protected adattag, ha viszont egy rendesen
leellenőrzött, vagy kalkulált adattag, vagy mondjuk egy adbázisban
használt elsődleges kulcsérték, akkor nem igazán célszerű hogy láthatóvá
váljon... pl. Iván példájában a lányok szeme színe :)
A fisha féle felvetésre az jutott az eszembe, hogy a nyelv tervezésekor
szerintem a csomag-láthatóságból indultak ki, (hiszen ehhez nem kell
kiírnom semmit) és csak később finomították a public/private/protected
szerint. Én azt sem igazán értem, hogy a protected miért ilyen.
üdv: VN