[Java lista] elvi kerdes: protected adattag

istvan.ketler at lhsystems.com istvan.ketler at lhsystems.com
2009. Okt. 8., Cs, 10:44:00 CEST

Szia,

hát, a public (mindenkinek mindent) és a private (senkinek semmit) az a két véglet, teljesen logikus. A package-friendly az érthető - szorosan együvé tartozó (ugyanazon feladat megoldását segítő) osztályok vannak egy csomagban, jogos lehet, hogy kicsit többet tudnak egymásról, mint a külvilág.

A protected-re ezután két lehetőség van. Egy, a private-ot terjesztem ki úgy, hogy a leszármazott is lássa. Kettő, a package-friendly-t terjesztem ki úgy, hogy a leszármazott is lássa. Ebből az elsőt kicsit logikátlanabbnak érzem - ha van egy adatom, amit a "co-osztályok" számára sem teszek láthatóvá (tehát azok az osztályok sem láthatják, amelyek deklaráltan ugyanannak a jól körülhatárolt feladatnak a megoldására születtek), akkor miért bíznék jobban a leszármazottakban, amelyek esetleg már nem is ugyanazt a feladatot próbálják megoldani?

Marad tehát a jelenlegi értelmezése.

Üdvözlettel,

Iván

István Ketler

Lufthansa Systems Hungaria Kft.
Airline Management Solutions
Schedule & Revenue Management
Alkotás u. 53.
1123 Budapest
Hungary

Tel: +36 1 887-2815
Fax: +36 1 887-2977

Room: MOM Park, Building A, Room 556

e-mail: istvan.ketler at lhsystems.com
Internet: www.LHsystems.hu

Sitz der Gesellschaft / Corporate Headquarters: Lufthansa Systems Hungaria Kft, Budapest, Fövarosi Birosag 01-09-463417
Geschaeftsfuehrung / Management Board: Monika Houck