[Java lista] elvi kerdes: protected adattag

Peter Verhas peter at verhas.com
2009. Okt. 8., Cs, 10:44:29 CEST

Miért lenne másik JAR-ban?

a.jar tartalmaz egy osztályt az b.c.d package-ben, aminek e mezője
protected. A te programod f.jar-rá fordul. Ebben van egy osztály a g.h.i
package-ban, ami hív egy másik osztályt metódusát, ami szintén ebben a
jar-ban van a b.c.d package-ban.

Nem emlékszem már miért, de egyszer volt egy olyan megoldásom, hogy egy
org.apache.commons... package-ban levő osztályt akartam extendálni, és
kellettek volna a protected mezők (nem volt setter getter sem vagy az is
protected). Kénytelen kelletlen én is abba a package-ba valónak deklaráltam
az osztályomat.

Akkor gány, ha találsz egy megoldást, megcsinálod anélkül, hogy

- az alternatív lehetőségeket
- és a következményeket

megvizsgáltad volna. És ez nem csak a Java programozásra vonatkozik. A
Trabant sem volt gány. Tudatos döntés volt a végtelen egyszerűsítés.

Átmegyünk flame-war-ba ? :-) Megadtam az alaphangot... :-)

Péter