[Java lista] elvi kerdes: protected adattag - eredeti tema

zamek zamek at vili.pmmf.hu
2009. Okt. 9., P, 14:42:20 CEST

hello,

Az oktatas a kulcsszo. Egy gyakorlo Java programozo mar sajat boren
tapasztalhatta, hogy jobb accessor-okat hasznalni. Ellene ervelni is
lehet, de akkor sok ervet kell felhoznod, mig ha mellette nem tudsz
ertelmes ervet talalni, az kevesebb munka, ill. az ellenervekre mindig
az a valsz, hogy persze itt nem jo, de ...

Egy hallgato, aki eddig meg nem, vagy esetelg  C-ben, vagy Pascal-ban
programozott, elsore nem erti miert jo "bonyolultan" programozni.

Jellemzoen a kovetkezo a helyzet:
kiadsz egy feladatot, a hallgato nem jon konzultalni, mert
- nem er ra,
- mar programozott valamilyen nyelven, "tehat ert hozza", csak nem
gondolod, hogy kerdezni fog?

amikor hozza a kesz feladatot, latod, hogy eletveszelyes programot irt.
Elkezded megmagyarazni neki, hogy mi  a baj. Valasz: na es? Mukodik!

Erre szoktam nekik hozni a peldat, hogy lehet ugy hazat epiteni, hogy
eloszor osszerakjuk a tetot, majd egy helikopter addig tartja a
levegoben, amig alaepitjuk a falakat. Az is haz lesz, ha le nem esik
kozben, csak egy kicsit draga es nem igy szokas.