[Java lista] elvi kerdes: protected adattag

istvan.ketler at lhsystems.com istvan.ketler at lhsystems.com
2009. Okt. 9., P, 17:45:35 CEST

Szia,

ugye még mindig a validálásról beszélünk? Valaki JPA és/vagy bean validator segítségével akarja megoldani, mert "az jobb". Nem látom, mitől jobb (azt látom, hogy miért olvashatatlanabb). Ehhez nem kell xml-t túrni, a NetBeans azt is megcsinálja neked? (Bocs, de soha nem használtam NetBeans-t, nem vallási okból, egyszerűen a céges szabvány mindig az eclipse volt).

Továbbra sem hiszem, hogy ha egyszer nincs szükségem valódi perzisztenciára, és nincsenek adatosztályaim sem csak néhány adatom, akkor olyan nagy szükségem lenne a JPAra.

Miért nincsenek adatosztályaim? Pl. mert nem akarom mindig minden attribútumát bent tartani a memóriában. Nem akarok automatikusan mindent beolvasni, hanem célzott select-ekkel behúzom azt a részét, amelyik éppen kell. Mert az alkalmazás ritkán módosít adatot, inkább csak új rekordokat visz be az adatbázisba. Miért is "jobb" ilyenkor a JPA rétegben validálni?

Üdvözlettel,

Iván

István Ketler

Lufthansa Systems Hungaria Kft.
Airline Management Solutions
Schedule & Revenue Management
Alkotás u. 53.
1123 Budapest
Hungary

Tel: +36 1 887-2815
Fax: +36 1 887-2977

Room: MOM Park, Building A, Room 556

e-mail: istvan.ketler at lhsystems.com
Internet: www.LHsystems.hu

Sitz der Gesellschaft / Corporate Headquarters: Lufthansa Systems Hungaria Kft, Budapest, Fövarosi Birosag 01-09-463417
Geschaeftsfuehrung / Management Board: Monika Houck