[Java lista] printStackTrace

Kristof Jozsa kristof.jozsa at gmail.com
2009. Okt. 28., Sze, 09:44:59 CET

bár közvetlen nem nekem szólt de savanyú volt a mai kávém, szóval:

2009/10/28 Zsombor <gzsombor at gmail.com>

> Valószínűleg új fiú vagy itt, s szereted túl bonyolítani a dolgokat.

nem tom kik új fiúk de nem tudom ez mennyiben számít egy szakmai nézőpont
kifejtésénél - a régi fiúkról nekem meg mindig a "egy jólirányzott goto
sokat segĂ­thet" szlogen ugrik be :)

> Mindenesetre én eddig még nem láttam olyan problémát illetve megoldást, ami
> AspectJ után kiáltott volna a loggolás és a tranzakció kezelésen kívül.

ha nem tudod miket lehet csinálni aspectj-vel, valószínűleg nem is fogsz
ilyen problémával találkozni, ezek a problémák már csak ilyenek.

> Bár mindkettő probléma kb 10-20 sornyi java kóddal megoldható, ha az ember
> felfedezi magának a 2000 óta, az 1.3-as java óta  elérhető
> java.lang.reflect.Proxy osztályt.

a dinamikus proxy nem véletlenül nem terjedt el mindennapi használatra.

> De persze a Spring is temérdek eszközt biztosít hasonló dolgokhoz.
>  Csupán csak arra kívántam rávilágítani, hogy minimális azon esetek száma,
> amit specifikusan AspectJ-t kivánna, vagy amihez AOP-os megközelítés az
> üdvözítő.

szerintem ez két külön téma

>  A kedvencem az volt, amikor valaki ahelyett, hogy egy beanben létre hozott
> volna egy event listener/subscriber patternt, inkább írt egy interceptort,
> ami egy 'XYZService.mergeMessage(...)' metódusára ült rá, s onnan küldött
> értesítgetéseket. Egészen addig működött persze ez amíg, a metódus neve meg
> nem változott, s aztán néztek a deployment környezetben, hogy mágikusan
> miért nem működik egy funkció :)

és unitteszt volt rá?

in a nutshell, szerintem az aop-os megközelítéssel számolni kell
tervezésnél, aspectj-nek meg a fegyvertárban szerepelnie kell és ahogy épp a
minap fejtegettem, praktikusan mindig azzal lövünk ami a leghatékonyabb az
adott helyzetben.