[Java lista] fizetésCsökkenés

Keresztes Jozsef jkeresztes at vati.hu
2010. Dec. 10., P, 14:36:53 CET

A dolog "sötét oldaláról" még nem beszéltünk, ez a téma pedig a fizetéscsökkenés.
Itt nem arról beszélek hogy reálértékben kevesebbet ér a fizetés hanem az abszolút értékben vett
csökkenésről. Én többször megéltem már ilyet, kapásból 3 eset ami velem történt:

1. eset: a bruttó fizetés(papíron) nem változott de az adózás miatt egyik évben januártól már kevesebb lett a nettó.

2. eset: a cég mondjuk adott hivatalosan és feketén is, és mikor nem ment jól elkezdett játszani a feketével,
vagyis szépen csökkentette.

3. eset: a munkavégzés minőségétől függetlenül megváltoznak a körülmények, és már nem kapsz
cafeteriát, jutalmat,... de a hivatalos fizu természetesen nem változik.

Azért dolgozza fel nehezebben ezeket az ember, mert ugyanúgy végzi a munkáját, nem azért kap kevesebbet
mert nem jól dolgozik. Én sokszor azt is érzem hogy a kapott jövedelem nem függ a munka minőségétől,
tőlünk független dolog (hogy megy a cégnek). Engem sokszor lehurrognak hogy "ugyan már java fejlesztő", hiszen XY ismerős
külföldön PHP-zik akármizik és azzal ott milyen jól lehet keresni.
Várom az észrevételeket.

Ami szintén vicc kategória, írtam nektek (szívesen emlékszem vissza egy jól fizető hétvégi munkára),
nem azért volt mert ügyesen fejlesztettünk, hanem azért mert 7VÉGE volt ! A szoftver elkészült hétköznap,
és hétvégén csak ültünk a helyünkön várva hogy fut, miközben beszélgettünk. Na ezt bezzeg megfizették :))
Az élet érdekes dolgokat produkál...

Joe