[Java lista] fizetésCsökkenés

Ákos Gábriel akos.gabriel at liferay.com
2010. Dec. 10., P, 14:59:09 CET

On Dec 10, 2010, at 2:36 PM, Keresztes Jozsef wrote:

> A dolog "sötét oldaláról" még nem beszéltünk, ez a téma pedig a fizetéscsökkenés.
> Itt nem arról beszélek hogy reálértékben kevesebbet ér a fizetés hanem az abszolút értékben vett
> csökkenésről. Én többször megéltem már ilyet, kapásból 3 eset ami velem történt:
>
> 1. eset: a bruttó fizetés(papíron) nem változott de az adózás miatt egyik évben januártól már kevesebb lett a nettó.

Minden évben változik, hol így, hol úgy.

> 2. eset: a cég mondjuk adott hivatalosan és feketén is, és mikor nem ment jól elkezdett játszani a feketével,
> vagyis szépen csökkentette.

Volt ilyen nálunk is annó. Ki is lehetett volna rúgni helyette 10-ből 1-et. Nem azt az utat választottuk. Utólag úgy látom, jól döntöttünk.

> 3. eset: a munkavégzés minőségétől függetlenül megváltoznak a körülmények, és már nem kapsz
> cafeteriát, jutalmat,... de a hivatalos fizu természetesen nem változik.

Ld 2.
Egyébként a munkavégzésed minőségének változatlanságáról hogyan tudsz meggyőződve lenni? Van rendszeres review?

> Azért dolgozza fel nehezebben ezeket az ember, mert ugyanúgy végzi a munkáját, nem azért kap kevesebbet
> mert nem jól dolgozik. Én sokszor azt is érzem hogy a kapott jövedelem nem függ a munka minőségétől,
> tőlünk független dolog (hogy megy a cégnek). Engem sokszor lehurrognak hogy "ugyan már java fejlesztő", hiszen XY ismerős

Ez fordított esetben is így van. Akkor meg milyen jó, hogy nem csökken a fizetés.

> külföldön PHP-zik akármizik és azzal ott milyen jól lehet keresni.

Almát hasonlít a körtével, nem szerencsés. Egyébként mostanában nem hiszem, hogy mondjuk Németországban annyira jól lehetne keresni, hogy a kinti plusz kiadások levonása után jelentősen több maradna a zsebben. A válaszolókat kérem, hogy lehetőleg egyforma kvalitású emberek kereseteit hasonlítsuk össze.