[Java lista] fizetésemelés

Ákos Gábriel akos.gabriel at liferay.com
2010. Dec. 15., Sze, 11:04:24 CET

Mondtam már, hogy szeretem a statisztikát? Jó adatokból így kell rossz
és hangulatkeltő következtetést levonni.
IT-ban az emberek a pályájuk elején - ha jól csinálják, és az őket
alkalmazó cég honorálja is - ilyen szintű fizetés-emelkedést
láthatnak, mert 1-2 év alatt a használhatatlan zöldfülűből használható
juniorrá majd seniorrá válhatnak. Sokáig ez azonban nem tehető meg,
mert mindenkinél van egy határ, amennyit egyáltalán termel a
munkájával, plusz van iparági átlag, konkurrencia, főnök fizetése,
stb, ezek mind határoló tényezők.
És aki 8 éve ugyanott dolgozik, az már szükségképpen nem pályakezdő és
nem junior.
Aki mögött már van 8 év, az az esetek nagy részében nem a pénz miatt vált.
Szerintem.

Ákos