[Java lista] portál - tapogatózás

Szomor Attila aszomor at computertechnika.hu
2010. Feb. 26., P, 08:01:01 CET

> Ez egy magvas gondolat, es nagyon igaz szerintem. A Facebooknal is
> szenvednek a php-s kodbazistol, eloszor a memcachedben irtak at vmi
> protokollt binarisra, hogy gyorsabb legyen, mostmeg c++-ba
> alakitgatnak at a forditaskor. Bar nem latok annyira bele, de az ilyen
> low-level foltozgatasokat tuneti kezelesnek erzem, amilyennel mar nem
> szivesen maceral az ember.
>
> sashee

Az interpretálási időt nyerik meg azzal, hogy átfordítják c++-ra és az
ekkora forgalom mellett tetemes!

Annak idelyén a DOS-os világban volt ilyen az xBase világban én magamis
írtam napi zárás programot egy "nagyobb" cégnek, mert a Clipper programmal
nem tudták reggelre produkálni az eredményt, de pár év műlva már s
Clipper-es is lefutott, ahogy a gépek fejlődtek. A különbség azonban
mindig megmarad, csak nem mindegy, hogy mekkora (pl. 1 vs 24  vagy 1 vs
2), mert a fejlesztési idő Clipper-ben 2nap c++-ban 1hét, tehát ha lehet
megússzuk és használjuk az interpretereket.

Egyszer számold ki, hogy egy hívás menyi interpreteren megy át és
meglepődsz, ha mindenhol megnyernéd az interpretálási időt nem kellenének
ezek a böszme gépek, de egy feladat egy-két év hekyett nyolc-tíz év alatt
készülne el.

Attila.

UI. Egy jó programozó nem a programozási nyelv miatt az aki.