[Java lista] portál - tapogatózás

Gergely Hodicska hodicska.gergely at ustream.tv
2010. Feb. 25., Cs, 23:41:21 CET

> Ez egy magvas gondolat, es nagyon igaz szerintem. A Facebooknal is
> szenvednek a php-s kodbazistol,
Szeretem az ilyet.

> eloszor a memcachedben irtak at vmi
> protokollt binarisra, hogy gyorsabb legyen,
A memcache protokollnak mi köze van a PHP-hoz?

> mostmeg c++-ba alakitgatnak at a forditaskor.
Ezek voltak a szempontok:
- magas CPU használat
- magas memória használat
- PHP-ban írt logika felhasználás más rendszerekben
- nem egyszerű PHP extensiont írni

Szvsz elég egyértelmű, hogy egy bytecode-ot futtatni lassabb, mintha
lefordítod natív kódra. Facebook léptékben ez nem kevés szerver
spórolását jelenti.

> Bar nem latok annyira bele,
Brámikor megtehetd, hogy utánanézel (utána könnyebb véleményt formálni),
nálunk volt a hivatalos bejelentésük élőben:
http://www.ustream.tv/recorded/4409735

> de az ilyen
> low-level foltozgatasokat tuneti kezelesnek erzem, amilyennel mar nem
> szivesen maceral az ember.
A Java-ban is foltozgatás a JIT? (Ok, egyértelműen transzparensebb, de
fog ez fejlődni).

Azt még érdemes látni, hogy a Facebook esete PHP világon belül is elég
egyedi, és nem a PHP miatt, hanem a méretük miatt. A skálázhatóság
érdekében nagyon durván shardingolnak, aminek az az eredménye, hogy egy
oldal összerakásához aodtt esetben több száz adat forrásra van szükség
(ezért kellett főleg memcache-t is patkolniuk ;)), és utána kódból
rakják ezeket össze (kb. join stb.), ezért is esetükben nagyobb
jelentősége van a CPU használatnak.

Üdv,
Felhő