[Java lista] pg order

Balázs Hollósi hollosibalazs at gmail.com
2010. Feb. 26., P, 16:31:48 CET

szia

2010/2/26 CoL <col at gear.hu>:
> [...]
> Adj egy egeret
> Apu okolbe szorult okle vagyok
> Disznosagok salata agyon
> -Egeret vegyenek
> Egyedem begyedem
> -Emlos
> -Ez egy negylabu
> Ez is egy macsek
> Fuss gepard fuss
> -Hallatlan
> Tibi a verengzo
> Ugass ameddig birsz
> -Zakkant macsek
>

> - sort t.txt -nek nálad mi a kimenete? (hu_HU.UTF8 locale legyen beállítva)

export LC_ALL=hu_HU.UTF-8

$ sort t.txt
Adj egy egeret
> [...]

SHOW client_encoding ;
 client_encoding
-----------------
 UTF8
(1 row)

igen

> - order by convert(title, 'UTF8', 'LATIN2'); is ezt produkálja?

select title from aaa order by convert(title::bytea, 'UTF8', 'LATIN2');
             title
--------------------------------
 -Egeret vegyenek
 -Emlos
 -Ez egy negylabu
 -Hallatlan
 -Zakkant macsek
[...]
(14 rows)

tok jo, de miert is? :)

> - "-" helyett más karakterre is ezt csinálja?

igen, probaltam pont, felkialto, kerdo stb. karakterekkel..

> PS: válasz levélbe, ha lehet, ne csak egy kérdésre válaszolj vissza, ha
> több kérdés is elhangzott, mert elég bosszantó :)

sry. de ne bosszankodj, egy ilyen apro figyelmetlenseg miatt nem
erdemes, ennel sokkal bosszantobb dolgokat produkal az elet.. ;)

> PS2: nem megoldás, de ahogy írták, trim-nek meg lehet adni, mit, honnan:
> trim(leading '-' from title)

ok, tenyleg nem az, azt csak arra irtam, hogy hatha whitespace-nek
veszi.. bar ez is erdekes, mert ha nincs convert akkor a '     Apu
okolbe szorult okle vagyok' a masodik a talalatban, egyebkent a
space-el kezdodoek az elejen..

no akkor most mar kiderult hogy latin2-re konvertalva mukodik, viszont
ez nem megoldas, mert lehetnek utf8 karakterek. a kliens amivel
betolom az adatot szinten utf8, nem gondolom hogy ott csuszik el
(lehet rosszul gondolom). so what?