[Java lista] PHP versus Java

Cserep Janos cserepj at szeretgom.hu
2010. Feb. 26., P, 16:49:10 CET

Visszatérve arra, hogy PHP meg Java (ha már offtopik ugye).

Én kb. az egyetem végéig (2002) php-zgattam is elég sokat, utána
viszont hálistennek ez abbamaradt és most már 5-6 éve erősen
beszűkültem a Javaba. Ezt a "beszűkülést" néha bánom, de egyéb
(konkrétan szabadságharcos antipolitikusi) teendőim miatt ez a
közeljövőben már így marad. De. Máig vallom, hogy iskolában ma PHP-t
kellene tanítani a gyerekeknek, nem Pascalt és társait, mert egyrészt
könnyen tanulható, nem bonyolult, sikerélményeket ad gyorsan, és
rendkívül kötetlen, másrészt piacképes tudás, tehát akár egy tizenéves
is eladhatja a php ismereteit 10-15 dolláros óradíjon az elance-on meg
a guru.com-on és még pénzt is keres vele a családnak meg a zországnak,
hogy elmenjen egyetemre ahol majd jól nem jár be előadásokra, de mivel
a szakmai kiváncsiságát felkeltettük a php-val idejében, ezért
megtanul majd Javaul. Vagy .NET-ül. Vagy Erlangul, python-ul,
tökmindegy.

Szóval a lényeg: PHP-ban nagyon gyorsan lehet könnyű dolgokat
csinálni. Javaban nagyon gyorsan lehet bonyolult dolgokat csinálni. A
gond általában ott van, ha PHP-ban akar valaki bonyolult dolgokat
megvalósítani...