[Java lista] PHP versus Java

CoL col at gear.hu
2010. Feb. 26., P, 17:09:52 CET

Hali,

> Szóval a lényeg: PHP-ban nagyon gyorsan lehet könnyű dolgokat
> csinálni. Javaban nagyon gyorsan lehet bonyolult dolgokat csinálni. A
> gond általában ott van, ha PHP-ban akar valaki bonyolult dolgokat
> megvalósítani...

ez megint mekkora bullshit (nem az első a thread-ben ez tény). Szóval a
beszűkűlt hitünk határozza meg mi való egy feladathoz, és nem a feladat
határozza meg, hogy mit érdemes, célszerű stb használni a
megvalósításhoz? Talán nem születtek iszonyan nagy és jól működő
project-et, amit nevezhetünk bonyolultak, php-ban, illetve nem születtek
iszonyat egyszerű dolgok java-ban? Én pl egy rendkívül primitív 10 soros
java progit használok pop3 levelek törlésére.
Minden nyelvben lehet bonyolult dolgokat gyorsan megcsinálni (bár ezt
már picit eleve nem értem, hogy egy bonyolult dolgot, hogy lehet
gyorsan, mert ha gyorsan megvolt, akkor mégsem volt valami bonyolult,
esetleg már meglévő bonyolult dolgokat használt fel, amivel egyszerű
kódot írt meg gyorsan maximum), illetve bármely nyelvben lehet egyszerű
dolgokat is sokáig csinálni.

Alapvető butaság x vs y -t hasonlítgatni a nagy semmibe. Ha van x
feladat, akkor el kell dönteni, milyen megoldással lehet azt a legjobban
megvalósítani, vagy ha nem is a legjobbal, de akkor olyannal, amit az
adott nyersanyaggal (értsd programozó) meg lehet valósítani. Nem a
lehetőséget szabnak határt, hogy mit mivel valósítsunk meg, hanem azok
nem ismerete.

Ha hasonlítani akarunk (PHP versus Java) akkor hasonlítsunk valamit.
Hasonlítsuk össze a socket olvasási sebességeket, hasonlítsunk össze
olyan paramétereket amelyek mindkét nyelvben mérhetőek, megvannak, de
két tetszőleges nyelvet, összehasonlítani, a nagy általánosságban, több
mint ostobaság, és értelmetlen. Csak egy dologra jó, hogy a pénteki
flame, szubjektív, ezt vagy azt fikázó / éltető vélemények
twittelődhessenek.

C.