[Java lista] PHP versus Java

biziclop biziclop at gmail.com
2010. Feb. 26., P, 17:31:55 CET

2010/2/26 CoL <col at gear.hu>:
> Hali,

> egy szóval sem írtam, hogy bárki kivétel lenne aki írt ;-)

Na, inkabb megprobalok egy kicsit komolyan irni hulyesegeket. Eloadom
az elmeletemet, ami az enyem es csak az enyem, es ami az en elmeletem.
Amit eloadok.

Szoval a PHP szerintem kizarolag azert tunik olcsobbnak, mert
egyszeruen olcsobb olyat talalni, aki elo tud allitani egy megoldast,
ami ugy-ahogy teljesiti a kovetelmenyek nagy reszet.

Es ez innentol kezdve egy eleg megfoghatatlan dolog, mert hogy
definialod a "majdnem mukodik"-et? Objektivan nem is lehet, de az a
megrendelo, aki fillereket hasonlitgat ossze, tipikusan nem az a fajta
ember, aki meg tudja kulonboztetni a jo minosegu szoftvert a rossztol.

Ugyhogy akinek mindennel fontosabb, hogy olcso legyen, az PHP utan fog
nezni, de persze silany minosegu munkat kap (nem azert, mert PHP,
hanem mert a kinaipiacon keresett programozot), es igy aztan magukat
komolyabbnak tekinto cegek elkerulik a PHP-t, mondvan, abban csak
ganyol mindenki, es ez tovabb viszi lefele az arat.

Az egyetlen valodi, belulrol fakado kulonbseg a ket nyelv kozott a
minimalis tanulasmennyiseg, amit bele kell fektetni abba, hogy egy
mukodokepes programot irj. PHP-ban ez nagyon alacsony, Javaban nem
annyira. Es ettol ment el az egyik az upmarket, a masik meg a
downmarket iranyaba.

lsp