[Java lista] PHP versus Java

Cserep Janos cserepj at szeretgom.hu
2010. Feb. 26., P, 17:32:10 CET

> ez megint mekkora bullshit (nem az első a thread-ben ez tény). Szóval a
> beszűkűlt hitünk határozza meg mi való egy feladathoz, és nem a feladat
> határozza meg, hogy mit érdemes, célszerű stb használni a
> megvalósításhoz?

Ez a "feladathoz a szerszámot" IT-ben elég nagy bullshit. A szerszám
az az IDE, a Trac, a Maven, a Hudson,meg az online help, nem a
programnyelv. Ha már tényleg analógiát keresünk, akkor mondjuk azt,
hogy mindenki olyan nyelven ír regényt, amilyen nyelven beszélni tud.
Egy történetet meg majdnem minden nyelven el lehet mondani, és nyilván
olyat fogsz használni a történet papírra vetésére, amelyiket kellően
ismer. De mondjuk latinul nehéz sci-fit írni, mert nincsenek szavak
sokmindenre - ugyanígy PHP-ban sem tudsz egy csomó mindent
megcsinálni, mert az egész platform arra épül, hogy kérés van meg arra
adott válasz van és esetleg még egy session-be tudsz szerializálni
adatokat, de se szálkezelés nincs, se aszinkronitás, se semmi. Erre
próbáltam utalni, látom konkrétabbnak kellett volna lennem.

> Talán nem születtek iszonyan nagy és jól működő
> project-et, amit nevezhetünk bonyolultak, php-ban, illetve nem születtek
> iszonyat egyszerű dolgok java-ban? Én pl egy rendkívül primitív 10 soros
> java progit használok pop3 levelek törlésére.

Én nem mondtam, hogy Javaban nem lehet gyorsan könnyű dolgokat
csinálni, csak arra próbáltam utalni, hogy PHP-ban a gyors learning
curve végén hamarabb ütközöl komolyabb akadályokba (mutass pl. egy
korrekt PHP MQ klienst, vagy időzítetten futtatandó taskokra (a'la
quartz) megoldást nyelven belül), mint a Java picit lassabb learning
curve-je végén.

> Minden nyelvben lehet bonyolult dolgokat gyorsan megcsinálni (bár ezt
> már picit eleve nem értem, hogy egy bonyolult dolgot, hogy lehet
> gyorsan, mert ha gyorsan megvolt, akkor mégsem volt valami bonyolult,
> esetleg már meglévő bonyolult dolgokat használt fel, amivel egyszerű
> kódot írt meg gyorsan maximum), illetve bármely nyelvben lehet egyszerű
> dolgokat is sokáig csinálni.

Ez szőrszálhasogatás.

> Alapvető butaság x vs y -t hasonlítgatni a nagy semmibe. Ha van x
> feladat, akkor el kell dönteni, milyen megoldással lehet azt a legjobban
> megvalósítani, vagy ha nem is a legjobbal, de akkor olyannal, amit az
> adott nyersanyaggal (értsd programozó) meg lehet valósítani. Nem a
> lehetőséget szabnak határt, hogy mit mivel valósítsunk meg, hanem azok
> nem ismerete.

Ne gyere nekem ezzel a libermaszlaggal, hogy minden platform
egyenrangú, mert nem az.

> Ha hasonlítani akarunk (PHP versus Java) akkor hasonlítsunk valamit.
> Hasonlítsuk össze a socket olvasási sebességeket, hasonlítsunk össze
> olyan paramétereket amelyek mindkét nyelvben mérhetőek, megvannak, de
> két tetszőleges nyelvet, összehasonlítani, a nagy általánosságban, több
> mint ostobaság, és értelmetlen. Csak egy dologra jó, hogy a pénteki
> flame, szubjektív, ezt vagy azt fikázó / éltető vélemények
> twittelődhessenek.

Bocs de én nem nyelvet hasonlítottam nyelvvel, hanem nyelv + api +
runtime-ot nyelv + api + runtime-mal és nagyon nagy általánosságban
beszéltem. És nem gondolom, hogy ostobaság vagy értelmetlen lenne amit
leírtam. Vigyázz jobban a jelzőkkel.