[Java lista] PHP versus Java

Fábián Zoltán fzolinet at gmail.com
2010. Feb. 26., P, 18:51:41 CET

Kb 10 éve használok PHP-t. Javában programozgattam.

- PHP könnyen tanulható és gyorsan lehet egyszerű eredményeket elérni.
- PHP-ben is leet OOP ben programozni, de nem kell, csak ha a feladat
megköveteli
- Létezik millió olyan lib, amelyben szinte minden szokásos web-es feladat
kész csomagok beemelésével megoldható (Typo, Zend, stb...)
- Óriási a támogatottsága
- IDE ingyenes és nem ingyenes is van rogyásig (Zend Studio, Komodo,
PHPEdit, stb. Win, Linux, Mac alapon is) Ezekhez tisztességes debugger is
létezik. IE és FF-ben akár remote debuggolni is.
- Fejlesztői környezet egyszerűen létrehozható (WAMP vagy LAMP alapokon is)
vagy IIS alpon is.
- Rengeteg natív API létezik hozzá, sokféle adatbázis elérést támogat (DB2,
MSSQL, MySQL, Oracle, ODBC, stb.)
- Külső fejlesztők
- Korrekt hibakezelő és logoló rendszer is van hozzá.

- Interpreter nyelv, ami a futási sebességet alapesetben kedvezőtlenül
érinti, de
a PHP interpreter először egy köztes kódot állít elő, amit futtat és
elterjedt több olyan memcache lehetőség, ami a kód első futtatásakor a
köztes kódot betölti a memcache memóriába és legközelebb már onnan futtatja
újrafordítás és értelmezés nélkül.
- A memcache-en keresztül a különböző processzek egymással is tudnak
kommunikálni, ha akarnak.
- A sessionben tárolhatók objektumok is. A tároláskor az adat automatikusan
serializálódik, a következő híváskor ha már definiálvca van a megfelelő
osztály, akkor a PHP automatikusan deserializálja a visszatöltött
objektumot.
- A memcache-ben is lehet sessiont tárolni, ekkor nincs szükség lemezírásra.
- A végtelen ciklus is megoldható, mert a max futási időt be lehet állítani
így is.
- Lehet vele desktop alkalmazásokat is írni, akár exe fájlokat is (!), ha
valaki kellően lusta, ezt tanulta meg, vagy eléggé aberrált. Ez azért több
sebből vérzik. (én már írtam ilyet is)

Kérdezzetek.

Fabio