[Java lista] PHP versus Java

Gergely Hodicska hodicska.gergely at ustream.tv
2010. Feb. 27., Szo, 04:51:07 CET

> Én nem mondtam, hogy Javaban nem lehet gyorsan könnyű dolgokat
> csinálni, csak arra próbáltam utalni, hogy PHP-ban a gyors learning
> curve végén hamarabb ütközöl komolyabb akadályokba (mutass pl. egy
> korrekt PHP MQ klienst,
Bármilyen MQ-t tudsz (ha támogatja) STOMP-pal kezelni PHP-ból kezelni.
Általában PHP környezetben a RabbitMQ szokott nyerő lenni. Vicces, hogy
amikor konkrét PHP elleni példákkal jön valaki, akkor 99% nem tudás van
mögötte.

> vagy időzítetten futtatandó taskokra (a'la
> quartz) megoldást nyelven belül),
Cron. ;) Vagy ha jobokat akarsz kezelni, akkor pl. ott a gearman.
Nyelven belül amúgy értelmetlen ;), hisz teljesen más egy PHP script
életciklusa.

Amúgy elég értelmetlen a thread, minimum web-re korlátoznám, ott talán
van értelme, de annak sem egy java levlistán.

Eredeti kérdésre: ha bármit meg tudsz oldani javaban, akkor valszeg nem
sok értelme van megtanulnod PHP-zni. Ettől függetlenül azért PHP-ban is
egész bonyolult dolgokat meg lehet oldani, legalábbis vannak rá példák
;). (Pl. bárkinek tudom ajánlani az új typo3 framework-öt.)

Én még annyi előnyét látom, hogy szvsz rendszer közelibb olyan
értelemben, hogy PHP esetén tök jellemző, hogy rengeteg egyéb eszköz van
a rendszerben mondjuk egy nagyobb terhelésű site esetén, amiket
kombinálva használ az ember (különböző nosql cuccok, memcahce, mq,
stb.), míg java esetén inkább valamilyen enterprise cuccokat vannak.
(Ebben persze benne van, hogy nincs tapasztalatom hasonló építésében
Java esetén, de nem gondolom azt, hogy a Memcache a nyelv része ;)).