[Java lista] PHP versus Java

Zsombor gzsombor at gmail.com
2010. Feb. 27., Szo, 11:09:03 CET

2010/2/27 Gergely Hodicska <hodicska.gergely at ustream.tv>

> Bármilyen MQ-t tudsz (ha támogatja) STOMP-pal kezelni PHP-ból kezelni.
> Általában PHP környezetben a RabbitMQ szokott nyerő lenni. Vicces, hogy
> amikor konkrét PHP elleni példákkal jön valaki, akkor 99% nem tudás van
> mögötte.

> Cron. ;) Vagy ha jobokat akarsz kezelni, akkor pl. ott a gearman.
> Nyelven belül amúgy értelmetlen ;), hisz teljesen más egy PHP script
> életciklusa.

Erről beszélt - szerintem - János is, úgy hogy most eredményesen cáfoltad
önmagadat :)

> [...]
> ;). (Pl. bárkinek tudom ajánlani az új typo3 framework-öt.)
>
> Én még annyi előnyét látom, hogy szvsz rendszer közelibb olyan
> értelemben, hogy PHP esetén tök jellemző, hogy rengeteg egyéb eszköz van
> a rendszerben mondjuk egy nagyobb terhelésű site esetén, amiket
> kombinálva használ az ember (különböző nosql cuccok, memcahce, mq,
> stb.), míg java esetén inkább valamilyen enterprise cuccokat vannak.
> (Ebben persze benne van, hogy nincs tapasztalatom hasonló építésében
> Java esetén, de nem gondolom azt, hogy a Memcache a nyelv része ;)).

Egyrészt semmi sem akadályozza meg Java-ban, hogy ilyeneket használj,
személyes tapasztalatom MongoDB és a CouchDB java API-jához volt, mindkettő
elég kézre álló és gyors. Memcache használatára viszont még nem volt
szükségem, mivel a java platform nem rendelkezik olyan korlátokkal, amik
megakadályozzák, hogy a VM-ben (processzben) a memóriában tároljunk előre
felépített objektumokat. Pl, használunk olyan cachet, ami sosem blokkol
get()-re, viszont ha még nem létrehozott objektumot kérünk el tőle, vagy
annak az objektumnak az élettartalma lejárt, akkor egy háttér szálban
létrehozza, illetve frissíti az objektum példányt. Biztos meg lehetne ezt
oldani PHP+Cron+Memcache+??? kombinációjával, de valószinüleg bonyolultabb
lenne :)
  Az, hogy az "enterprise" cuccok alatt mit értesz nem tudom, talán csak a
"bonyolult/nem értem/felesleges" cuccnak akart lenni a szinonímája :)
 Szóval az a gondolat menet, hogy jobb, hogy több egyéb eszközt kombinálnak
PHP-ban, az csak a PHP platform korlátainak elismerése :)

Zs
--------- kvetkez rsz ---------

Tovbbi informcik a(z) Javalist levelezlistrl