[Java lista] PHP versus Java

Gergely Hodicska hodicska.gergely at ustream.tv
2010. Feb. 27., Szo, 11:45:50 CET

> Erről beszélt - szerintem - János is, úgy hogy most eredményesen
> cáfoltad önmagadat :)
Szerinted. ;) Az MQ-ra azt írta hogy nem lehet. A másikra meg hogy
nyelven belül, viszont PHP esetén nincs is értelme annak, hogy nyelven
belül. Amúgy process controllal még lehetne nyelven belül is, csak
tényleg nem sok értelme van. (Kenyérpirítót sem lehet PHP-ból vezérelni.)

> Egyrészt semmi sem akadályozza meg Java-ban, hogy ilyeneket használj,
> személyes tapasztalatom MongoDB és a CouchDB java API-jához volt,
> mindkettő elég kézre álló és gyors.
Nyilván lehet, csak az benyomásom (mondom outsiderként), hogy általában
nem ezekben gondolkodnak.

> Memcache használatára viszont még
> nem volt szükségem, mivel a java platform nem rendelkezik olyan
> korlátokkal, amik megakadályozzák, hogy a VM-ben (processzben) a
> memóriában tároljunk előre felépített objektumokat.
Nem ugyanarról beszélünk, legalábbis nem feltétlenül. A Memcache egy
elosztott cache, más szerepe van/lehet. Facebook viszonylatában 1000
nagyságrendű memcache szerver van, mindegyik dugig memóriával, ezt nem
fogod VM-ben tárolni.

> Pl, használunk olyan
> cachet, ami sosem blokkol get()-re, viszont ha még nem létrehozott
> objektumot kérünk el tőle, vagy annak az objektumnak az élettartalma
> lejárt, akkor egy háttér szálban létrehozza, illetve frissíti az
> objektum példányt. Biztos meg lehetne ezt oldani PHP+Cron+Memcache+???
> kombinációjával, de valószinüleg bonyolultabb lenne :)
A sima PHP-s memcache API is tud olyat, hogy a kulcshoz meg lehet adni
egy callbacket, és ha olyan kulcsot kérsz le, ami nincs, akkor a
callback segítségével prepopulálja. Szép dolog az irónia, csak akkor
legyél tisztában azzal, amire használod. (De most aláírom neked, hogy
biztosan van amúgy ezer millió dolog, amit Javaban, annak jellege miatt,
meg tudsz csinálni, egyszerűbben tudsz megcsinálni, mint PHP-ban, nem
kell erről győzködnöd.)

>   Az, hogy az "enterprise" cuccok alatt mit értesz nem tudom, talán csak
> a "bonyolult/nem értem/felesleges" cuccnak akart lenni a szinonímája :)
>  Szóval az a gondolat menet, hogy jobb, hogy több egyéb eszközt
> kombinálnak PHP-ban, az csak a PHP platform korlátainak elismerése :)
Az egésznek az lett volna az értelme (ha nem kötözködni akarsz persze),
hogy Java-hoz magasabb szintű eszközök rendelkeznek, amiket szvsz
gyakran nem is ismer igazán mélységben aki használja (csak itt párszor
láttam, hogy számomra alap nyelvi sajátosságokról milyen viták mentek),
és ezek gyakran elfednek alatt fekvő rétegeket, míg mondjuk PHP
környezetben ennél egyszerűbb kockákból kell építkezni.