[Java lista] PHP versus Java

Gergely Hodicska hodicska.gergely at ustream.tv
2010. Feb. 27., Szo, 05:09:45 CET

> vettem ki az, hogy gyakorlatilag pontosan ugyanazt tudja, mint a Java,
> de konnyebb megtanulni az alapokat, ennek minden elonyos es hatranyos
> kovetkezmenyevel egyutt.
Bőven nem ugyanazt tudja, ami már csak az alap sajátosságokból adódik.
Szigorúan típusos vs. nem típusos. Abszolút OOP támogatás vs. nem a
nyelv alapja. Életciklus is tök más. Szvsz a Java robosztusabb nyelv,
tük jó, hogy egy csomó hiba már fordítási időben is kiderül. Tök jó,
hogy egy általános nyelv, PHP-t biztosan nem használnék weben kívül.
Java robosztusabb API-kal, standardokkal rendelkezik. Pl. PHP esetén egy
ORM már tud kicsit lassú lenni, vagy néha megéri tömböket passzolgatni,
és nem VO-kat. De ezekkel azért elég jól együtt lehet élni, és elég sok
mindenre jó (lásd facebook elketyeg benne, ustream is elketyeg benne
vagy épp livejasmin is, ami ugye alexa 5-6, 500-on belül, ~30). Viszont
ha épp egy socket szervert kéne írni, akkor nem PHP-t fogok választani,
nekünk is vannak olyan service-ek, amik nem PHP, hanem Java, mert
egyszerűbb volt megírni, vagy éppen jól jön az appserver.