[Java lista] PHP versus Java

Zsombor gzsombor at gmail.com
2010. Feb. 27., Szo, 12:40:39 CET

2010/2/27 Gergely Hodicska <hodicska.gergely at ustream.tv>

> Szerinted. ;) Az MQ-ra azt írta hogy nem lehet. A másikra meg hogy
> nyelven belül, viszont PHP esetén nincs is értelme annak, hogy nyelven
> belül. Amúgy process controllal még lehetne nyelven belül is, csak
> tényleg nem sok értelme van. (Kenyérpirítót sem lehet PHP-ból vezérelni.)

A szerintemet leginkább udvariasságból raktam oda, egészen biztos vagyok
benne, hogy János így gondolta :)
Az MQ kezelés alatt is kifejtette mit ért, de igazán nem szeretném János
szószólója és apostola szerepét játszani :)

> Nem ugyanarról beszélünk, legalábbis nem feltétlenül. A Memcache egy
> elosztott cache, más szerepe van/lehet. Facebook viszonylatában 1000
> nagyságrendű memcache szerver van, mindegyik dugig memóriával, ezt nem
> fogod VM-ben tárolni.

Nyilván 100GB-ot nem fogok egyetlen gépen memóriában tartani, de ez egészen
más kérdés, mint hogy hol tároljunk 2 http request között, nem user/session
specifikus adatokat.

> A sima PHP-s memcache API is tud olyat, hogy a kulcshoz meg lehet adni
> egy callbacket, és ha olyan kulcsot kérsz le, ami nincs, akkor a
> callback segítségével prepopulálja. Szép dolog az irónia, csak akkor
> legyél tisztában azzal, amire használod. (De most aláírom neked, hogy
> biztosan van amĂşgy ezer milliĂł dolog, amit Javaban, annak jellege miatt,
> meg tudsz csinálni, egyszerűbben tudsz megcsinálni, mint PHP-ban, nem
> kell erről győzködnöd.)

Akkor nem tudom miért akarsz az ellenkezőjéről meggyőzni :)

Zs