[Java lista] várom a véleményeteket

Böszörményi Péter zmblevlist at gmail.com
2010. Jún. 6., V, 19:01:46 CEST

A postbol kiemelve.

"Azt is mondhatnám, hogy bénák választják az agilis módszertant, és az agilis módszertannal a profik is bénává lesznek,"
Mi vitt erre a kovetkeztetesre? A tapasztalat?

"Agilis fejlesztés esetén nem kell tervezni (?). Egyszerűen nekiállunk kódolni, elkezd működni a szoftver, legfeljebb újraírjuk"
Az agilis fejlesztes azert nem arrol szol, hogy nekifutasbol toljuk a kodot a gepbe. Azert ott is megvan a tervezes, csak mindig egy aktualis problemara fokuszalnak, es ha szukseges refaktoralnak. Es persze az egesz megtamogatva kemenyen tesztelessel, h minel kisebb legyen a regresszio. Amire te itt gondolhattal, az nem agilis fejlesztes, hanem taknyolas.

"A vízesés projektek akkor szoktak megbukni, ha az ügyfél türelmetlen, nincs bizalma a fejlesztő csapatban, és leállítja a projektet."
En meg hozavennem azert azt is, hogy a kuncsaft nagyon sokszor nem tudja, h mit akar. Aztan az elso demoknal van a dobbenet: hat mi nem ezt akartuk. Ilyenkor jon a huzavona, persze ido nincs mar nagyon az ujra kezdesre. Ilyenkor is kudarc lehet a projekt. A kommunikacio hianya ilyenkor a baj.

Egyebirant a problemat visszavezethetok arra, hogy a projekt resztvevoi emberek, es ha az emberek nem akarjak, hogy sikeres legyen a projekt, akkor aztan nem segit semmilyen modszertan.

--
Üdvözlettel,
Böszörményi Péter