[Java lista] várom a véleményeteket

Peter Verhas peter at verhas.com
2010. Jún. 6., V, 20:50:58 CEST

2010/6/6 Böszörményi Péter <zmblevlist at gmail.com>:
> A postbol kiemelve.
>
> "Azt is mondhatnám, hogy bénák választják az agilis módszertant, és az
> agilis módszertannal a profik is bénává lesznek,"
> Mi vitt erre a kovetkeztetesre? A tapasztalat?

Azt, hogy kiemeltél egy mondatot a környezetéből. Van ott még két
mondat közvetlenül ez után, ami nélkül nem örülnék ha valaki csak ezt
az egy mondatot idézné, hogy ez tőlem van. Mondhatnám azt is, hogy

"Azt is mondhatnám, ..." ha hülye lennék, ha így gondolnám, ha ha ha

Ott van mögötte, hogy sokszor ezt tapasztaltam, és nem kellene így
lennie. Ezt írtam.

> "Agilis fejlesztés esetén nem kell tervezni (?). Egyszerűen nekiállunk
> kódolni, elkezd működni a szoftver, legfeljebb újraírjuk"
> Az agilis fejlesztes azert nem arrol szol, hogy nekifutasbol toljuk a kodot
> a gepbe. Azert ott is megvan a tervezes, csak mindig egy aktualis problemara
> fokuszalnak, es ha szukseges refaktoralnak.

NA EZ AZ! Az Agilis módszertan tervezése során mindig csak egy lépést
lépünk előre. És ha az út sokfelé ágazik, akkor nagyon nagy utat fogsz
bejárni, mire kijutsz a  labirintusból. Addigra többnyire kifogy a
budget, és megbukott a projekt. Csak akkor jó az agilis, ha
valamennyire át lehet látni az egész utat. Akkor elég az egyes
lépéseket megtervezni.

> Es persze az egesz megtamogatva
> kemenyen tesztelessel, h minel kisebb legyen a regresszio.

Hiába teszteled az egyes sprintek lépéseit. Azok jók lesznek. Csak
esetleg rossz irányba visznek.

> Amire te itt
> gondolhattal, az nem agilis fejlesztes, hanem taknyolas.
>
> "A vízesés projektek akkor szoktak megbukni, ha az ügyfél türelmetlen, nincs
> bizalma a fejlesztő csapatban, és leállítja a projektet."
> En meg hozavennem azert azt is, hogy a kuncsaft nagyon sokszor nem tudja, h
> mit akar.

Erről nem a kuncsaft tehet. Mivel ő a vevő, ő nem tehet semmiről. Ő a
vevő. (Maximum ha nem fizeti ki a számlát, az összes teljesítés
igazolás aláírása és a számla befogadása után, de ez megeshet a magyar
állammal is mostanában, főleg ha valami nagyobb portál fejlesztésről
van szó.)

Addig kell vele kommunikálni, amíg nem vagy biztos benne, hogy tudod
mi az amire tényleg szüksége van, mi az amit akar, és mi az amit át
fog venni és kifizet. Ez lehet három különböző dolog, amit meg mond az
a negyedik.

> Egyebirant a problemat visszavezethetok arra, hogy a projekt resztvevoi
> emberek, es ha az emberek nem akarjak, hogy sikeres legyen a projekt, akkor
> aztan nem segit semmilyen modszertan.

Hú, ez nagyon negatív volt.

--
Verhás Péter