[Java lista] várom a véleményeteket

Böszörményi Péter zmblevlist at gmail.com
2010. Jún. 6., V, 21:35:26 CEST

On Sun, 06 Jun 2010 20:50:58 +0200, Peter Verhas <peter at verhas.com> wrote:

> Azt, hogy kiemeltél egy mondatot a környezetéből. Van ott még két
> mondat közvetlenül ez után, ami nélkül nem örülnék ha valaki csak ezt
> az egy mondatot idézné, hogy ez tőlem van. Mondhatnám azt is, hogy
>
> "Azt is mondhatnám, ..." ha hülye lennék, ha így gondolnám, ha ha ha
>
> Ott van mögötte, hogy sokszor ezt tapasztaltam, és nem kellene így
> lennie. Ezt írtam.

Sejtettem, h gubancot fog okozni, ha csak egy mondatot ragadok ki. Sorry.

> NA EZ AZ! Az Agilis módszertan tervezése során mindig csak egy lépést
> lépünk előre. És ha az út sokfelé ágazik, akkor nagyon nagy utat fogsz
> bejárni, mire kijutsz a  labirintusból. Addigra többnyire kifogy a
> budget, és megbukott a projekt. Csak akkor jó az agilis, ha
> valamennyire át lehet látni az egész utat. Akkor elég az egyes
> lépéseket megtervezni.

Lasd kettovel lejjebb.

> Hiába teszteled az egyes sprintek lépéseit. Azok jók lesznek. Csak
> esetleg rossz irányba visznek.

Nyilvan a teszteles csak a mar kesz funkciokat vedi meg attol, hogy el ne torjenek. Esetleg segitheti a funkcio specifikalasat.

> Erről nem a kuncsaft tehet. Mivel ő a vevő, ő nem tehet semmiről. Ő a
> vevő. (Maximum ha nem fizeti ki a számlát, az összes teljesítés
> igazolás aláírása és a számla befogadása után, de ez megeshet a magyar
> állammal is mostanában, főleg ha valami nagyobb portál fejlesztésről
> van szó.)
>
> Addig kell vele kommunikálni, amíg nem vagy biztos benne, hogy tudod
> mi az amire tényleg szüksége van, mi az amit akar, és mi az amit át
> fog venni és kifizet. Ez lehet három különböző dolog, amit meg mond az
> a negyedik.

Az a problema, hogy a kuncsaft nem fejleszto. Lehet, hogy kivalo konyvelo, vagy kereskedo, de a szamitogep neki csak egy doboz, ami zug, es mindig gond van vele. Elkezd az ember veluk beszelgetni, megalkotni a leendo rendszer specifikaciojat, de az szinte biztos, hogy a kuncsaft nem fogja tudni elkepzelni ezt mozgas kozben. Feluleteket lat, amire ha rakattint, akkor tortenik valami. Raadasul amiben az egyik nap tetszett neki, abba belekot a masik nap. A ket fel fejeben nagyon szet tud valni a rendszer viselkedese. Ez talan annak koszonheto, hogy ket kulon szakma, ket kulon gondolkodas mod. Ezen probal segiteni az agilis modszertan. Surun tolja a fejleszto a kuncsaft fele az elkeszult funkciokat, hogy hamar kideruljon, ha a fejleszto melle lott. Termeszetesen abban igazad van, hogy egy atfogo kep kell, kulonben csak vagdalkozas lesz az egesz. De nincs szukseg arra, hogy az utolso kis help ablakik mindent lespecifikaljanak.

> Hú, ez nagyon negatív volt.

En igy tapasztaltam. Volt olyan projekt, ahol az ugyfelet kepviselo egyik csoka arcan folyamatosan undor ult a megbeszeleseken. Csak ult - vagy eppen tehenkedett - az asztalnal, es latszott, hogy pokolba kivanja az egeszet. Aztan a bemutatas soran ment a fintorgas, hogy ok nem erre gondoltak. Vegul atvettek. Ha van egy kis szerencsem, akkor a produktumot jegeltek, es nem hasznalja senki, mert csak hatraltatna az emberek munkajat.

Egy masik projekt soran viszont a kuncsaft nagyon lelkes volt. Itt ugyan nem voltam jelen a megbeszeleseken (hala istennek), mert troger szerepkort toltottem be, de a visszajelzesek pozitivak voltak.

--
Üdvözlettel,
Böszörményi Péter