[Java lista] várom a véleményeteket

ern0 ern0 at linkbroker.hu
2010. Jún. 7., H, 13:02:13 CEST

> Gondoljátok végig a saját bármilyen projekteteket.
 > Hányszor fordult elő, hogy valamit látszólag teljesen jól
 > lespecifikáltatok, megterveztetek, kifejlesztettetek,
 > átadtatok, majd

Na, itt van a hiba. A folyamatból hiányzik a munka 40%-át kitevő

   helyzetfelmérés

ami nélkül nem igazán lehet normális rendszert csinálni. Ezért van
létjogosultsága nagyobb cégeknél helyi prgmozói gárda fenntartásának,
mert kvázi nem kell mindig teljesen nulláról megismerni a céget, hiszen
benne élnek a srácok.

Ha a helyzetfelmérést elsummantod, akkor waterfall esetén a vezérfasz
nagy erővel tör az arc felé, elkerülhetetlenül. Agile esetén kvázi
együtt csinálod az implementálással, mert miközben szép lassan építgeted
a rendszert, egyre jobban beleásod magad a t. felhasználó problémájába.

Én valami kibtt alaposan interjúztatok, aztán minden szart leírok az
utolsó szögig, de tutira kimarad mindig valami, szerencsére csak
apróság. A legintenzívebb élmény a helyzetfelmérés során, amikor 2-3
meeting után azt mondod a t. megrendelőnek: oké, akkor most kezdjük
előről, mert itten epic ellentmondások vannak, nem úgy mennek a dolgok,
ahogy képzeled, illetve mások tök mást mondanak. Általában az derül ki,
hogy valami (mondjuk a jelenlegi rendszer) bekorlátozza őt egy olyan
modellbe, ami nem stimmel az élettel, máskor pedig ezeréves rossz
gyakorlatot kell széttörni, mert ha leprgmozod, akkor újabb ezer évre
bebetonoznád.

Nem, nem a tervezéssel kezdődik a meló.
--
ern0