[Java lista] várom a véleményeteket

Gergely Hodicska felho at avalon.aut.bme.hu
2010. Jún. 7., H, 13:19:35 CEST

> Na, itt van a hiba. A folyamatból hiányzik a munka 40%-át kitevő
Miért feltételezed, hogy a másik nem gondol erre. ;)

> [...]
> utolsó szögig, de tutira kimarad mindig valami, szerencsére csak
> apróság. A legintenzívebb élmény a helyzetfelmérés során, amikor 2-3
> meeting után azt mondod a t. megrendelőnek: oké, akkor most kezdjük
> előről, mert itten epic ellentmondások vannak, nem úgy mennek a dolgok,
> ahogy képzeled, illetve mások tök mást mondanak. Általában az derül ki,
> hogy valami (mondjuk a jelenlegi rendszer) bekorlátozza őt egy olyan
> modellbe, ami nem stimmel az élettel, máskor pedig ezeréves rossz
> gyakorlatot kell széttörni, mert ha leprgmozod, akkor újabb ezer évre
Ezzel együtt simán lehet olyan eset, hogy nem jött elő valami, nem azt
gondolta az ügyfél egy adott dolog alatt, amire te gondoltál. (Neked tök
logikus, neki is, és mégsem ugyanazt jelenti.) Neked is kell nem kevés
idő, hogy *ténylegesen* megértsd az ő problémáját. És pont hogy szükség
van azért protottípusokra, hogy kialakuljon köztetek egy közös nyelv.
Vagy például akármennyit interjúztatsz, mégis más lesz az, amikor a user
  leül a program elé, és elkezdi nyomogatni, és kijön az, hogy nem ezt
akarta.