[Java lista] várom a véleményeteket

ern0 ern0 at linkbroker.hu
2010. Jún. 8., K, 00:57:39 CEST

> Miért feltételezed, hogy a másik nem gondol erre. ;)

Kevés szó esik róla. Ilyen-olyan projektügyvitelekről beszélünk, meg
hogy milyen metodikával tervezzünk, de a helyzetfelmérésről
(pontosabban: helyzetfelmérésekről, úgy mint előzetes és teljes) sose
vitázunk. Interjú módszerek, személyek, team stb., régebben volt egy
olyan tudományág, hogy szervezés, nem csak képzelődöm, ilyen suliba jártam.

> Ezzel együtt simán lehet olyan eset, hogy nem jött elő valami, nem azt
> gondolta az ügyfél egy adott dolog alatt, amire te gondoltál. (Neked tök
> logikus, neki is, és mégsem ugyanazt jelenti.) Neked is kell nem kevés
> idő, hogy *ténylegesen* megértsd az ő problémáját. És pont hogy szükség
> van azért protottípusokra, hogy kialakuljon köztetek egy közös nyelv.

Hát ezért kell több személyt interjúztatni, az interjút megtervezni, meg
az egyéb apró trükkök, lásd bármilyen szervezési tankönyv 10-15. oldal.

> Vagy például akármennyit interjúztatsz, mégis más lesz az, amikor a user
>    leül a program elé, és elkezdi nyomogatni, és kijön az, hogy nem ezt
> akarta.

Ez mindig fennáll, de van három ellenszere: az évek, a tapasztalat, meg
a munkával töltött emberöltőnyi idő alatt felgyülemlett értékes szakmai
tudás :-)
--
ern0
dataflow programmer & evangelist