[Java lista] várom a véleményeteket

ern0 ern0 at linkbroker.hu
2010. Jún. 8., K, 10:37:16 CEST

> Én ern0 szóhasználatában a specifikációt éreztem potenciálisan félrevivő
> homonimának, bevallom én még így ebben a kontextusban nem hallottam, de
> ettől még ez lehetséges. Számomra a specifikációs fázis mindenképpen a
> döntés, a megrendelő-beszállító szerződéskötés _után_ van.

Nem félrevezető, hanem bizonytalan a helye: szerződéskötés előtt vagy után?

Ugye, addig nem tudunk az árban megegyezni, amíg nem tisztázzuk, hogy
mit tud a sw. Minél részletesebben specifikáljuk, annál kisebb a
kockázat az ár illetve a feature set megállapításában, viszont a
részletes specifikáció időbe telik, mert megelőzi egy alaposabb
helyzetfelmérés - és ez már nincs ingyen. Egy 20 oldalas doksi, ami
töviről hegyire leírja a t. felhasználó melóját, felvázol egy modellt,
és egy prgm funkcióit, ami ezt megvalósítja, nos, ez nem két fillér.

Azt viszont a felhasználó nehezen veszi be, hogy sok idő eltelik, prgm
sehol, csak egy pdf-et kap, amiben le van írva, hogy mit nem csináltunk
még meg, mindezt kemény pénzért.

Most pl. éppen egy teljes demand planning specifikációt írok a szerződés
előtti fázisban, és még így sem érzem magam teljesen jól, hogy tkp.
megnyertük már a megbízást (más ok miatt mentünk bele a részletes speckó
megírásába).

A szervezéstudomány kitalálásakor még voltak önálló vállalati szervezési
részlegek, illetve online informatika híján kicsit konzervatívabb volt
minden, nagyobbak voltak a léptékek, ilyen, hogy agile, teljesen n.a. volt.
--
ern0
dataflow programmer & evangelist