[Java lista] várom a véleményeteket

Gergely Hodicska felho at avalon.aut.bme.hu
2010. Jún. 8., K, 12:42:19 CEST

> Stop. Ez volna a helyzetfelmérés. Amikor még nem arra koncentrálunk,
> hogy mi legyen, hanem hogy mi van, és ezt dokumentáljuk is. A
> dokumentációs résszel átlalában nincs baj, mármint azzal, hogy mindneki
> tudja, dokumentálni kell (aztán hogy milyen minőségű dokumentumok
> születnek, az már egy dolog), de az információszerzés módszertana kicsit
> elsikkad, pl. - ebben a kontextben - rég olvastam már, hogy "interjú".
Próbáltam már utalni rá: a helyes megértésben is nagyon nagy szerepe
lehet a prototípus építésnek. Tényleg csak ajánlani tudom a domain
driven design című könyv elejét, ahol kifejti az ubiquitous language
fontosságát.

> adott melóhoz. Erről nézvést utálom, hogy azt az egyszerű és triviális
> gondolatot, hogy "a prgmot kis lépésekben fejlesszük, a felhasználót
> minél inkább bevonva, sűrű release-ekkel kényeztetve" elnevezzük
> bárminek is, illetve erről az egy mondatról könyveket írjunk. Márcsak
> azért is, mert ha egy szakmailag dilettáns csávó akarja így csinálni,
> neki nem fog menni, neki sehogyan sem fog menni, ráadásul csak
> beszennyezi az egyébként jó módszer nevét.
Szerintem ha jó könyveket választottál, akkor bőven nem csak erről
szólnak, kicsit az jön le, hogy van egy prekoncepciód a módszertanról,
de annál azért ez összetettebb.