[Java lista] Válasz: Re: Válasz: Re: Egy NB6.8-as buildAll script keszitese

Zsombor gzsombor at gmail.com
2010. Már. 29., H, 15:56:07 CEST

2010/3/29 Tamás Cservenák <tamas at cservenak.net>

> Igen,
> legalabbis azokat, melyeket a felhasznalok bejelentettek es/vagy szavaztak
> ra.
>
> Itt ni:
> http://jira.codehaus.org/browse/MNG
>
> Es most "Jason hangnemben" ;)
>
> rinya helyett tessek reszt venni. A legkonyebb "kivulallokent" kritizalni
> barmit is (legyen az Ant, Make, a szomszed programja vagy eppen a Maven). Ez
> egy OSS projekt. Ha nem tudod mi a teendod jobba tenni azt, kerdezz. Ha
> tudod, tedd azt. A harmadik ut pedig azt okozza, hogy a megjegyzeseid
> [...]

Én csak egy olyan ficsört szeretnék, ami :
1, repositorynak meg lehessen adni egy lokális könyvtárt, relativan a
projekthez, mindezt a pom-ban, s ne valami {user.home}/.m2/settings.xml -ben
2, le lehessen tiltani az összes többi repository elérését
3, a cache használatának letiltása. (Azt nonszensznek tartom, hogy
reprodukálható build létrehozásánál az a tanács, hogy előtte töröljük a
cachet)

Lehet, hogy ezek most is megvalósíthatóak, mindenesetre a maven site pár
órás böngészése során nem sikerült rájönnöm - az offline mód kapcsolóján
kĂ­vĂĽl.
 Ha ezek megvalĂłsĂ­thatĂłak, akkor fogom azt majd elhinni, hogy egy svn
repoból, vagy egy lementett snapshotból bármikor a távoli jövőben, egy java
vm + maven segítségével újra építhetem egy mavent használó projektet.
 Természetesen könnyű kívülállóként kritizálni, de ha arról akarnak
meggyőzni, hogy mennyivel sokkal jobb a maven mint bármi más, és használjam
inkább azt, akkor azért el lehetne gondolkodni, hogy még ennyi év után is
miért van olyan sok ember, aki az ant-ot választja, mitől kényelmesebb az
annyival.
 Személy szerint több alkalommal futottam neki, hogy kisebb nagyobb
projekteket maven-esítsek, eddig mérsékelt sikerrel. Hol ott kattantam meg,
amikor valami triviális hiányzó dependenciához kerestem repositoryt - végül
maradtam egy becsekkelt jar + shell script kombinációnál, ami beinjektálta a
lokális repóba a hiányzó függőségeket - hol amikor, a generált javadoc-ot
szerettem volna kicsit customizálni, vagy amikor a build során egy java
toolt kellett volna meghivni, ami végig nézi a java forrásokat és újabbakat
generál - xdoclet-szerüség, csak saját fejlesztés, ezt végül kiraktam ant
scriptbe, némi classpath mágiával megfejelve, hol amikor platform függő
tar.gz/zip releaseket próbáltam készíteni.
 Szóval személy szerint, én megpróbáltam nagyon pozitivan hozzáállni a
dolgokhoz, többször is, lehet, hogy nem voltam elég kitartó, vagy nem
éreztem át a "maven" használatának a szellemiségét, mindenesetre nekem az a
benyomásom volt és maradt, hogy több problémát okoz mint amennyit old meg.

Ăśdv
 Zs