[Java lista] Válasz: Re: Válasz: Re: Egy NB6.8-as buildAll script keszitese

Peter Verhas peter at verhas.com
2010. Már. 29., H, 16:54:17 CEST

>Én csak egy olyan ficsört szeretnék, ami :
>
> 1, repositorynak meg lehessen adni egy lokális könyvtárt, relativan a projekthez, mindezt a pom-ban, s ne valami {user.home}/.m2/settings.xml -ben
> 2, le lehessen tiltani az összes többi repository elérését
> 3, a cache használatának letiltása. (Azt nonszensznek tartom,
> hogy reprodukálható build létrehozásánál az a tanács, hogy előtte töröljük a cachet)

Az, hogy a POM-ban legyen... Azt nem tudom, de talán nem is
feltétlenül kell. VIszont miért nem jó a '-s' és a '-gs' opciók és egy
settings.xml a pom mellett?

>lehetne gondolkodni, hogy még ennyi év után is miért van olyan sok ember, aki az
>ant-ot választja, mitől kényelmesebb az annyival.

Az 1800-as években kezdtél csak el használni a kaszát Magyarországon.
Addig csak sarlóval arattak. Jó volt az az apámnak, meg a nagyapámnak
is, akkor jó lesz az nekem is. Minek valami újat megtanulni.

Szerintem ez ugyanez a mentalitás.

>  Személy szerint több alkalommal futottam neki, hogy kisebb nagyobb
>projekteket maven-esítsek, eddig mérsékelt sikerrel.

Imho, nem mavenesíteni kell, hanem úgy indítani.

>Hol ott kattantam meg, amikor valami triviális hiányzó dependenciához
>kerestem repositoryt - végül maradtam egy becsekkelt jar + shell script
>kombinációnál, ami beinjektálta a lokális repóba a hiányzó függőségeket

Ez ugyanolyan egyszerű, mint az ANT-nál, hogy bemásolod a lib
könyvtárba. Attól, hogy maven-t használsz, még nem lesz minden a
világon repóban. Ez ilyen. A világ ilyen.

> hol amikor, a generált javadoc-ot szerettem volna kicsit customizálni, vagy

Nem lehetett volna customizálás nélkül a standardoknak megfelelően?
Akkor ment volna maven-nal is. Amikor eltér az ember a standardtól, az
mindig szaglik.

> amikor a build során egy java toolt kellett volna meghivni, ami végig nézi a java
> forrásokat és újabbakat generál - xdoclet-szerüség, csak saját fejlesztés,

Nincs valami hasonló rá készen, amire van maven plugin. Ez megint az,
hogy valami nem szabványosat fabrikálunk.

> ezt végül kiraktam ant scriptbe, némi classpath mágiával megfejelve, hol
> amikor platform függő tar.gz/zip releaseket próbáltam készíteni.

Milyen platform?

> Szóval személy szerint, én megpróbáltam nagyon pozitivan hozzáállni a dolgokhoz,
> többször is, lehet, hogy nem voltam elég kitartó, vagy nem éreztem át a "maven"
> használatának a szellemiségét, mindenesetre nekem az a benyomásom volt és maradt,
>hogy több problémát okoz mint amennyit old meg.

Nekem se kutyám, se macskám a maven, csak annyi az előnyöm veled
szemben, hogy az ANT-hoz nem értek (annyira).

--
Verhás Péter
peter at verhas.com
t: +36(30)9306805