[Java lista] Válasz: Re: Válasz: Re: Egy NB6.8-as buildAll script keszitese

Auth Gábor auth.gabor at javaforum.hu
2010. Már. 29., H, 16:56:22 CEST

Halihó!

> 1, repositorynak meg lehessen adni egy lokális könyvtárt, relativan a
> projekthez, mindezt a pom-ban, s ne valami {user.home}/.m2/settings.xml
>  -ben

  Ennek mi az értelme? Pont a Maven lényege veszne el, vagyis az, hogy van egy
központi bináris repód valahol, és nem helyben van valami izé, ahonnan
dolgozol. Ettől lesz igazán reprodukálhatatlan a build, ha legalább két
fejlesztő dolgozik.

>  2, le lehessen tiltani az összes többi repository elérését

  Lásd első pont. :)

> 3, a cache használatának letiltása. (Azt nonszensznek tartom, hogy
> reprodukálható build létrehozásánál az a tanács, hogy előtte töröljük a
> cachet)

  Ez meg -U paraméter, ha jól értem mire gondolsz.

>  Ha ezek megvalósíthatóak, akkor fogom azt majd elhinni, hogy egy svn
> repoból, vagy egy lementett snapshotból bármikor a távoli jövőben, egy java
> vm + maven segítségével újra építhetem egy mavent használó projektet.

  Egy svn repóból ÉS egy bináris Maven repóból bármikor...

>  Személy szerint több alkalommal futottam neki, hogy kisebb nagyobb
> projekteket maven-esítsek, eddig mérsékelt sikerrel. Hol ott kattantam meg,
> amikor valami triviális hiányzó dependenciához kerestem repositoryt - végül
> maradtam egy becsekkelt jar + shell script kombinációnál, ami beinjektálta
>  a lokális repóba a hiányzó függőségeket

  Én Nexus-t használok erre... és szerintem sokan mások is. :D

>  - hol amikor, a generált
>  javadoc-ot szerettem volna kicsit customizálni, vagy amikor a build során
>  egy java toolt kellett volna meghivni, ami végig nézi a java forrásokat és
>  újabbakat generál - xdoclet-szerüség, csak saját fejlesztés, ezt végül
>  kiraktam ant scriptbe, némi classpath mágiával megfejelve, hol amikor
>  platform függő tar.gz/zip releaseket próbáltam készíteni.

  Erre meg Maven plugint lehet írni, amit aztán a bináris repódban tartasz.

  Amikor 10-20 fejlesztő dolgozik egy projekten, sokat egyszerűsít a Maven,
mert nem kell kézről-kézre járnia egy build környezetnek, illetve nem kell
teletűzdelni az svn repót verziózott jar fájlokkal.

  Kis projekthez nem éri meg a Maven, de én már kényelemből azzal csinálok
mindent, mert megvan hozzá az archetype, ami legyártja a projektet. Nagy
projekthez nem állnék neki ant alapokon, volt benne részem, igen borzalmas tud
lenni a dependency hell.
--
Auth Gábor