[Java lista] OSS

Tams Cservenk tamas at cservenak.net
2010. Mr. 30., K, 00:22:00 CEST

Hát, nem tudom. Illetve tudom, de nem biztos hogy megértenéd. És megint,
maradunk a thread-nél. Tudom, hogy a hasonlatok rosszak, de remélem dereng a
lényeg.

Olyan programozót, aki a munkahelyi feladatokon _kívűl_ nem talál valami
"csemegét" (akár egy újdonság, vagy saját téma), és azt otthon
totojgatja.... azt nem beskatulyázottnak hívják?

Vagy fordítsuk meg:

mit csinál a kubikos? Azzal amit adnak neki, azt amit mondanak neki. És
mikor hazamegy, gondolom nem áll neki otthon is folytatni, pl. árkot ásni
hobbiból. Őt megértem, hogy útálja azt amit csinál. De hogy egy felsőfokú
végzettségű ember, aki sok-sok évet járt iskolába, csak azért hogy
csinálhassa azt amit csinál, és ne _szeresse_ azt amit csinál ("eltűri", az
megfelelő lenne, mivel mhelyen megcsinálja de otthon rá sem néz).... Azt nem
tudom megérteni. Az elb...szott egy szitu lehet. Az ilyen munkába is útál
járni, nem? És akkor milyen a munkamorálja? Nekem kubikos nem kell.

Nem tudom, lehet hogy én vagyok a bibi.

---

Sok félreértés történt eddig, de jó úton haladunk: a kód amit az illetőtöl a
_fikcióban_ kérni akartam, az _nem_ OSS kód volt (sehol sem írtam azt),
hanem _bármilyen_ kód. Nem kell neki részt vennie semmiben sem, csak mutatni
pár sort. És azt sem küldtem volna el grafológushoz, sem kötöttem volna bele
semmiben sem, mert ez nem teszt volt.

És tudod, mikor egy "agyonsminkelt" kódot dugnak az orrod alá, amiről minden
lerí, puccparádés javadoc, minden taggel, meg @since 1.0 meg mittudomén,
katonás formázással (habár az már IDE manapság), csak éppen nincs neki
"íze". Olyan ideális, de egyben silány is, akármennyi is a javadoc meg az
"ilyennek kell lenni" tankönyvekben és irodalomban szereplő bizbaszok rajta.
Olyan tankönyvbe való, steril. És 99.99% hogy a jelentkező ilyen kódot a
munkahelyén _NEM_ fog írni. Soha.

A szaftos kód, amiben az OpenGL implementációt szidják, vagy az APIt. Na az
már döfi.

Világos voltam? :D

Thanks,
~t~