[Java lista] OSS (magn kdbtykls)

istvan.ketler at lhsystems.com istvan.ketler at lhsystems.com
2010. Mr. 30., K, 08:43:21 CEST

Szia,

hát, nagyon nem vagyunk egyformák.

Egyrészt, amíg barátnő x.0 az éppen futó társad, addig viszonylag sok szabadidőd van, és akár kódolgathatsz is. Amint upgrade-elsz feleség 1.0-ra, különösen amikor jön az 1.1, stb. változat (gyerekek), a szabadidőd drámaian lecsökken. Ha megáld (vagy megver) a sors egy normális házzal, amit azért egy fejlesztőnek össze kell tudnia rakni x év alatt, attól kezdve a házon is kell maintenance munkát végezni. Harmadrészt, különösen amíg a gyerek kicsi, hazamenés után az ember szívesebben játszik a gyerekkel, bármilyen fárasztó is ez. Amikor meg nagyobb lesz, akkor a problémáival kell foglalkozni, segíteni kell neki megoldani azokat. Szóval mindezek mellett, különösen ha van más hobbid is (bármi, sportlövészet, lovaglás, természetjárás, foci, akármi), az otthoni kódolgatásra nem igazán marad idő.

Másrészt nekem lehet, hogy pont fordítva működne a dolog. Ha valakinek van ilyen otthoni bütykölgetése, akkor az részben azt jelenti, hogy nem végzi teljes erőbedobással a munkahelyi melóját, ergo nem szívesen veszem fel. Alapvetően ugye szellemi munkát végzünk, és a legtöbb helyen nem valamilyen letisztult design alapján kell bambán kódot írni, hanem jócskán kell tervezni, gondolkodni is. Mármost az nem nagyon megy, hogy délután ötkor leállítom a munkahelyi gondolkodás thread-et, és elindítom az otthoni hobbimeló threadet. Az ember agya egyszerűen nem ilyen.

Üdvözlettel,

István Ketler
Team Leader

Lufthansa Systems Hungaria Kft.