[Java lista] OSS

István Viczián viczian.istvan at gmail.com
2010. Már. 30., K, 00:55:56 CEST

Üdv,

Én értem mit mondasz, és nálad érthető, kellő szakmai tudással
rendelkezel, van OSS háttér, és nem rack-programozót kerestél. Csak
erről jut eszembe:

A felháborító az, mikor egy hiányos műveltségű, magát tájékozottnak
gondoló vezető programozó, "architect" tesz fel okosnak tűnő (pl. az
SCJP vizsgák mocskosabb részéből átemelt) kérdéseket (lsd. előző
thread-ek, singleton pattern, finally ágban exception dobás, stb.),
mellyel csak magának akarja bizonyítani, hogy ő mennyire spíler,
miközben egy nyugatiak által leosztott alja projektet kell tákolgatni,
és közben azt ecseteli, hogy ő mekkora überkirály framework-öt talált
fel, mert egyedi igényeik voltak. És közben kiad mondjuk egy saját
igénytelen kódot, hogy találd meg benne a hibát. És elvárja, hogy pont
azokkal a cikkekkel kapcsolatban tudj nyilatkozni, melyeket nemrég
olvasott. Az SCJP-ről egyértelműen kijelenti, hogy fos, semmi értelme,
(persze nem tudná megcsinálni).

Szóval szerintem hallgassuk meg a pályázót, érdekeljen a személyisége,
az eddigi tevékenysége, és egy jó beszélgetésből minden kiderül.
Értékeljük a munkáit, az esetleges hobbiját (én értékelem, ha nem
programozik otthon, hanem - valós példák következnek - hegyet mászik,
vízből életeket ment, papírt hajtogat, buszt vezet, állatokat nevel,
fest, zenét komponál, stb.), a papírjait, mert megszerezte. A többit
hagyjuk a próbaidőre, ahol ne feledjünk, NEKÜNK is bizonyítanunk kell,
nemcsak neki. Nyújtani kell kihívást, környezetet (ne egy hetet várjon
a gépére), segítséget (ne csak egy 1000 oldalas wikit vágjunk eléje),
támogatást, fejlődési lehetőséget, stb. Érdekes, ezt mindenki
elfelejti, erről nem szól senki... Valahogy nálunk a beosztott
szopatása már az állásinterjún kezdődik, semmi kultúránk nincsen. :(

Kéne valami Java felvételiztetők, interjúztatók etikettje, amihez
lehetne csatlakozni...

Viczi