[Java lista] OSS

biziclop biziclop at gmail.com
2010. Már. 30., K, 00:42:14 CEST

2010/3/29 Tamás Cservenák <tamas at cservenak.net>:
> tudom megérteni. Az elb...szott egy szitu lehet. Az ilyen munkába is útál
> járni, nem? És akkor milyen a munkamorálja? Nekem kubikos nem kell.

Na, erről van szó. Te feltételezed, hogy azért, mert otthon nem
bütyköl valami baromságot, vagy csak szimplán nem akarja az orrodra
kötni, már rögtön utál munkába járni és rossz a munkamorálja. És ezt
honnan tudod? Hát onnan, hogy megjósoltad a kávézaccból vagy egy
áldozati bárány beleiből.

Láttam már bütykölőst, aki utált dolgozni, mert utálta, ha megmondják
neki, mit csináljon, és láttam már olyat, aki bejött 9-re, megcsinálta
becsülettel a munkáját, 5-kor hazament aztán kalap.

> hanem _bármilyen_ kód. Nem kell neki részt vennie semmiben sem, csak mutatni
> pár sort. És azt sem küldtem volna el grafológushoz, sem kötöttem volna bele
> semmiben sem, mert ez nem teszt volt.

Ezt neki is megmondtad? Visszakérdezett, hogy akkor minek kell, ha nem
teszt? Mit válaszoltál rá?

> "ilyennek kell lenni" tankönyvekben és irodalomban szereplő bizbaszok rajta.
> Olyan tankönyvbe való, steril. És 99.99% hogy a jelentkező ilyen kódot a
> munkahelyén _NEM_ fog írni. Soha.

Pontosan. Ezért nem otthon megcsinált dolgot kell kérni. Ha a
kiszabott idő alatt nemcsak megoldja a feladatot, hanem volt ideje
kisminkelni a kódot, akkor elég gyorsan tud dolgozni.

> A szaftos kód, amiben az OpenGL implementációt szidják, vagy az APIt. Na az
> már döfi.

Igen? Mert annak örülnél, ha ilyen kódot írna egy alkalmazottad? Én
sem. És nem is tartom magam annyira okosnak, hogy ebből
kikövetkeztessem, hogy ő valójában milyet írna, ha nekem írná.
Úgyhogy, mivel hülye vagyok, kénytelen lennék megkérni, hogy írjon
valamit nekem, és ezzel visszakerültünk a kiindulópontra: miért nem
menő manapság a dolgokra direkt rákérdezni egy interjún?

lsp