[Java lista] Egy NB6.8-as buildAll script keszitese

Elek Márton einstand at gmail.com
2010. Már. 31., Sze, 00:33:28 CEST

2010/3/26 Tamás Cservenák <tamas at cservenak.net>:
> Ja, ez az egyik legnagyobb ujitas a Maven3 eseteben: lett egy ModelBuilder,
> aminek az APIja adott, es azt "latja" a Maven Core. Az pedig, hogy mi van
> mogotte/alatta, ezentul "pattinthato" lesz: a "klasszikus (regi)" POM xml,
> vagy a polyglot (DSLek Scala, Ruby, Clojure stb segitsegevel, XText
> direktbe), akarmi. Ez valojaban egy indirection level, a Maven Core es maga
> a perzisztalt modell (POM) kozott.

Sajnos pont ez az, ami miatt én nem találom igazán nagy durranásnak a
polyglot-ot. Engem nem az korlátozott, hogy az XML-ben nem írhattam
attribútumot (kicsit csúnya, de Istenem), hanem magának a POM modelnek
a merevsége. Ha jól értem a dolgot, ez továbbra se változik nagyon,
csak lehet más nyelven is reprezentálni. Szívesebben látnék én
elmozdulást inkább abba az irányba, ahogy a Gradle képzeli el a
világot, hogy a pom struktúráját nem XML-el lehet legjobban leírni,
hanem egy objektum szerkezettel, amit a build leíróban tovább
programozol.

(Mondom én mindezt úgy, hogy eddig csak helloworld-oket láttam a
polyglotból, lehet, hogy azóta többet tud)

Ehhez képest engem se bántana az, hogy ha nem egy XML reprezentáció
lenne fent a remote repóban, hanem egy ruby pom, feltéve, hogy a
felolvasó logikát valamilyen artifact formájában tudná jelezni a
projekt. Persze látom a korlátokat, tyúktojás, kompatibilitás, stb.

Mindenesetre _számomra_ a mixineknek pl. praktikusabbak lettek volna
(elég fájó a hiányuk). De majd talán a 3.1-ben.

üdv
m.