[Java lista] OSS - kiborult a bili

Tamás Cservenák tamas at cservenak.net
2010. Már. 31., Sze, 13:51:15 CEST

Sziasztok,

Nem direkt OSS, hanem inkabb annak ellenkezoje: "proprietary SW baromsaga".

Ezt most ugy erzem, muszaj megosztanom veletek:

Van egy idosebb baratom, akinek "barati alapon" besegitek szamitogepugyileg.
Felhasznalo, annyit ert a gepekhez, hogy bongeszik, levelezik, ABEV kitolt,
stb (konyvelo, sajat cegenek konyvel tobbek kozott). Csupan evente kb.
ketszer megyek hozza, ha valami "bibi" van (pl. mikor a
magyarorszag.hupluginje valamiert csakis Java6-tal akart mukodni, JVM
upgrade kellett).
Termeszetesen openSUSE-t hasznal ;)

Namarmost, az allam minket (oket, konyveloket) kotelez a mindenfele
elektronikus bevallasokra, kommunikaciora. Ez rendben is van. De.

Valamelyik nap, a Magyar Allamkincstar kuldott neki valami pakkot (nem
megyek bele mi az, mert nem is tudom, a konyvelesi/ado/jogi oldala nem is
erdekel, a technikai az erdekes) amit digitalisan alairt a MAK, es azt neki
csatolnia kell az ABEV-ben a bevallashoz/mihez, es elektronikusan
bekuldenie.

Level megjott, csatolmany lement, es, megallt a tudomany nala. A baratom nem
tudott mit kezdeni a csatolmannyal. Na jo, MAK helpdesk. Hosszu huzavona
utan, azt a valaszt kapta: "vegyen Windows-t, telepitsen valami XXXX
szoftvert, es azzal nyissa meg az alairt pakkot, es a benne levo cuccost
csatolja az ABEV-ben"!!!!

Minket az allam Windows vasarlasra kotelez??? Aakkor a MAK adjon nekem egy
windows-t! En nem fizetek erte, kalozkodasra meg ne is buzditson!

De baszki, a helpdesk! "Vegyen egy windowst....". Megall az agyam!

---

Nem tudom, lehet hogy ezt mar felhoztak valami forumon. Az is lehet, hogy
van linuxos/java alkalmazas (tippeket szivesen varok) erre. De nekem a bilit
a helpdesk boritotta ki.

---

Kik ezek az emberek? Kik ezek a "szakertok", akik ehhez es hasonlo dolgokhoz
a nevuket adjak? (most hagyjuk ki a lobbizast meg a penzeket meg az "ez a
magyarorszag" dumat). Ez ellen tessek fellepni. Hol elnek ezek? Lealazni
oket!

--

Ha jol ertem (elnezest az ertetlenkedesert, szerencsere nem sok dolgom volt
a kozugyekkel), valojaban 2 implementacioja van az IRM "elektronikus

--

De nagyon pipa vagyok.

Thanks,
~t~