[Java lista] OSS - kiborult a bili

István Viczián viczian.istvan at gmail.com
2010. Már. 31., Sze, 14:25:05 CEST

Üdv,

Törvény szerint az elektronikus aláírással ellátott dokumentumot
minden közigazgatási szervezetnek kezelnie kell, aki nyomtatványt
fogad be, azaz ha becsatolod az aláírt dokumentumot, az APEH
kötelessége azt értelmezni. Azaz szépen áttolod a problémát nekik. :)
Nekik van Windows-uk az adódból.

Amúgy a háttérben talán a MELASZ (http://www.melasz.hu) van, akik
viszont a Xades szabványt preferálták, amit viszont az Adobe nem
szeret (PDF).

Persze az ajánlás az, hogy szerencsétlen ügyfélnek ki kell küldeni a
dokumentumot PDF-ben, ha olvasgatni akarja, és ki kell neki küldeni
csatolva elektronikusan aláírva, ha olyan perverziója van, ha
ellenőrizgetni akarja. Más kérdés, hogy a MÁK nem figyelt erre.

A legjobb az lenne, ha a PDF terjedne el, amit alá lehetne írni úgy,
hogy közben olvasni is lehet. De az nem MELASZ kompatibilis. (Talán a
kettő előbb-utóbb közelíteni fog egymáshoz.)

Ok, nem írom le, mekkora lobbik vannak a háttérben, és hogy ez Magyarország.

Amúgy az ABEV, bocs, ÁNYK is régen csak Windows-on futott, és már van
Java-s is, amit ti is használtok. Ugye, hogy halad előre a világ! És
ugye milyen jó ez nekünk Java programozóknak... :)

Viczi