[Java lista] jpql fejlesztoi kornyezet

Verhás István istvan at verhas.com
2010. Május. 13., Cs, 15:52:25 CEST

Sziasztok!

Nemrég azzal a feladvánnyal találtam magam szemben, hogy egy általam
megírt JPA query nem megfelelően működött és ki kellett javítani. Mivel
a felfogó/átlátó képességemhez képest egész bonyolultnak tűnt a query és
a hiba alapján be kellett lássam, hogy tisztán gondolati alapon nem
sikerült megtalálni a jó megoldást, arra gondoltam, hogy biztos van
olyan eszköz amiben ki tudom próbálni a query-met anélkül, hogy bármit
is újra kéne fordítanom. SQL esetén erre például egy sor eszköz van. én
az SQL developert szoktam használni mert azt szoktam meg. Hát gondoltam
google a barátom és össz vissz egy ezsközre leltem
http://java.net/project/jpa-query-tool-jqt
Nagyon megtetszett bár nem sikerült teljesen éltre lehelnem mert NPE-t
dobott ha paraméter is volt a query-ben. Végül mégis megoldottam erős
gondolkodással.
Ti ezt hogyan szoktátok csinálni?
Csináltam egy szavazást is arról, hogy ha tovább fejlődne esetleg ez a
JQT amit magamban át is neveztem JPQL developer-re akkor azt mi módon
használnátok.
http://www.pollpub.com/milyen-k%C3%B6rnyezetben-haszn%C3%A1ln%C3%A1l-sz%C3%ADvesen-egy-jpql-developer-t.aspx

ĂĽdv
vi