[Java lista] ThoughWorks technology radar szerint a Java döglődik

istvan.ketler at lhsystems.com istvan.ketler at lhsystems.com
2010. Sze. 2., Cs, 10:05:22 CEST

Hát hogy komoly baj van a fejükben, az biztos:

ThoughtWorks believes JavaScript deserves to be treated as a first class language, viewing it as second class citizen has become an excuse for a whole series of bad practice we would not tolerate in Java or C#.

Az egyébként simán lejön az egészből, hogy szerintük kizárólag a webes fejlesztések számítanak, ami már eleve egy érdekes vélemény.

A megjelenített szöveg, "Java language end of life" és "JavaScript as a first class language" is elég érdekes. Arról persze egy szót sem szól, hogy mi az a "bad practice". Azt viszont kijelenti, hogy a JavaScript esetén a "maintainability, testability and readability" jelentősen hozzájárul a web fejlesztők termelékenységéhez. Persze basic-ben is lehet OO módon programozni, és Java-ban is elképzelhető olyan osztály, amelyben minden saját kód benne van (vagy több osztály van ugyan, de mindig minden public).

A besorolásokat viszont másként értem. A "hold" a "not ready" kategória, az Assess (itt van a Java) a "megéri kiértékelni", a "trial" a megéri használni, ha a projekt képes kezelni a kockázatot, az "adopt" pedig azt jelenti, hogy kipróbált és bevált. Szóval itt nem látom, hogy "lassan le kéne szokni róla" lenne a buzdítás. Persze nem olvastam végig betűről betűre, csak átfutottam.

Az pedig szerintem biztos, hogy nem lehet mindenre és mindenkor Javat használni (persze ez szinte mindenre igaz). Megfigyelhető az is, hogy a C# "adopt" kategóriába került, ami szintén igaz, mert aki kizárólag windowsos környezetet tartja fontosnak, annak a .net jó választás lehet.

Üdvözlettel,

Iván

István Ketler
Team Leader
Lufthansa Systems Hungaria Kft.
Airline Management Solutions
- Schedule & Revenue Management
- Business Intelligence & Database Solutions
Neumann János u. 1/e
1117 Budapest
Hungary
Tel: +36 1 887-2815
Fax: +36 1 887-2977
Mobile: +36 30 600-4936
Room: Infopark E, Room LH1-31
e-mail: istvan.ketler at lhsystems.com
Internet: www.LHsystems.hu

Sitz der Gesellschaft / Corporate Headquarters: Lufthansa Systems Hungaria Kft, Budapest, Fövarosi Birosag 01-09-463417
Geschaeftsfuehrung / Management Board: Monika Houck