[Java lista] ThoughWorks technology radar szerint a Java döglődik

András Csányi sayusi.ando at gmail.com
2010. Sze. 2., Cs, 10:20:29 CEST

2010/9/2 Peter Verhas <peter at verhas.com>:
> http://www.thoughtworks.com/radar
>
> oldalról letölthető a pdf tanulmány, és meglepő módon a Java-t, mint
> nyelvet a harmadik szintű kategóriába sorolják, mint olyant amiről
> lassan le kell szállni.
>

> vélemények (azoktól akik elolvasták a dokumentumot).
>
> (Persze én is csak a képeket nézegettem.)

Én még azokat se nézegettem meg. :) De egy-két kérdés a fejemben
mindig, amikor valaki meg akarja mondani, hogy mi a jövő IT területen.
IT terület alatt a vállalati szegmenst értem. Ebben van a zsöci, itt
lehet komoly profitot realizálni, szerintem.

A kérdéseim:
- Milyen eszközzel lehet egy olyan rendszert építeni, amely megfelel a
vállalati igényeknek? Nekem itt a JEE referencia mindig egy jó
segítség. Úgy tudom, hogy JEE, .NET és RoR, amelyek teljesítik ezt.

- Megéri-e több nyelven programozni? Gondolok itt arra, hogy java,
javascript, plsql, stb? Vagy használjuk azokat a technológiákat,
amelyek segítségével egy nyelven, egy "füst" alatt (Java esetében:
EJB, GWT, SWING, SWT) megoldható ez? Melyik kerül többe? Melyik okoz
több problémát? Melyikre találunk könnyebben munkaerőt? Melyiket
tanítják az egyetemen? Stb...

Akármerről nézem, java és .NET (C#, stb, bocs, de ezt annyira nem
ismerem...) jön ki nyerőnek. A RoR meg kapaszkodik, ahogy én látom.
Tényleg, javascripben vannak olyan megoldások, mint EJB és hasonlók?
JEE kritériumokat hogyan tudják vele teljesíteni?

Szép napot, megyek vissza kopácsolni. :)

--
- -
--  Csanyi Andras (Sayusi Ando)  -- http://sayusi.hu --