[Java lista] ThoughWorks technology radar szerint a Java döglődik

ern0 ern0 at linkbroker.hu
2010. Sze. 2., Cs, 15:48:19 CEST

> Azért azt ne felejtsd el, hogy ezt még akkor találták ki, amikor nem
> voltak olyan IDE-k amiknél csak oda viszed az egeret és máris kis
> felőben felette megjelenik, hogy ez milyen típus meg a javadoc meg
> minden. Gondolkodj notepad-ben.

Nem igazán használok IDE-t, vagyishogy... (Geany. Az IDE vagy miaf?), de
annak az égvilágon semmi haszna sincs, hogy a változó típusát beleszőjük
a névbe. Pont arról szólna a nyelveken való prgmozás, hogy
absztraháljunk már egy kicsit, és rugaszkodjunk el az implementációtól,
foglalkozzunk a problémával. A tömbindex valószínűleg valamiféle
integer, és nem vagy teljesen ostoba, akkor egy 1000 elemű tömb indexe
nem byte (char). Ezen persze segítene a Hungarian notation, de akinek
ekkora gondot jelent a kódjában a változók típusainak a mibenléte, hogy
minduntalan emlékeztetnie kell rá magát annak a nevével, az menjen répát
kaszálni.

Egyébként nem mondom, hogy hülyeség utalni a típusra, pl.
lastItemPointer, fileNameStr, de amennyiben az, hogy adott string
unsinged vagy signed, string vagy char* stb. számít, mert keveredik,
akkor az már rég rossz (ti. legyen a stringed egyvalami és csókolom).

> Az egész ScriptBasic-et ebben a stílusban kódoltam anno, és meg van a
> szerepe.

Akarsz róla beszélni?
--
ern0