[Java lista] Szoftver-tesztelés

András Csányi sayusi.ando at gmail.com
2010. Sze. 6., H, 09:56:45 CEST

2010/9/6 Tamás Viktor <viktor.tamas at gmail.com>:
> Ha lehetetlen is az éles rendszerrel (vagy lehetséges éles rendszer
> konfigurációkkal) azonos teszt-rendszert létrehozni, azért törekedni
> _lehet_ a minél jobb hasonlóságra. Ez mondjuk inkább a kassza
> kezelőjétől függ mint a pogramozótól vagy akár a tesztelő mérnöktől.

Pont azon agyaltam az elmúlt 20 percben, hogy mikor létfontosságú a
teszt-környezet és a production környezet egységessége. A tesztek
nagyon nagy részét le lehet futtatni bámrilyen vason. Az idő olyan
mértékben nem számít, mert funkcionális-, modul- és integrációs
tesztek futnak.

Az azonosság akkor elengedhetetlen, amikor a teljesítményt nézed meg.
Akkor tényleg kell. Egyik jóbarátom szokta mondani, hogy amikor azt
mondom neki, hogy "performancia teszt", akkor neki egyből az jut
eszébe, hogy "nincsen rá időm"... :)

--
- -
--  Csanyi Andras (Sayusi Ando)  -- http://sayusi.hu --