[Java lista] Szoftver-tesztelés

Böszörményi Péter zmblevlist at gmail.com
2010. Sze. 6., H, 10:16:50 CEST

On Mon, 06 Sep 2010 09:49:06 +0200, Tamás Viktor <viktor.tamas at gmail.com>
wrote:

> Ha lehetetlen is az éles rendszerrel (vagy lehetséges éles rendszer
> konfigurációkkal) azonos teszt-rendszert létrehozni, azért törekedni
> _lehet_ a minél jobb hasonlóságra. Ez mondjuk inkább a kassza
> kezelőjétől függ mint a pogramozótól vagy akár a tesztelő mérnöktől.

Szerintem fele-fele aranyu a feleloseg. Azert sokat szamit a
fejleszto/rendszergazda kollegak akarata is, hogy az eles, es a teszt
kornyezet megegyezzen.

> Unit tesztelni szoktatok? Az például olyan, amivel az ügyfél a büdös
> életben nem fog explicite találkozni, mégis érdemes csinálni.
Mi pl nem irunk unit teszteket, a szokasos kifogassal: nincs ra ido. Majd
az ugyfelek elesben kiteszteleik. Mivel egy release soran keves, es nem
nagy dolgok mennek ki, a modszer be is valik. Persze en marhara ruhellem a
dolgot, de nincs igeny arra, hogy ennel jobb megoldas alakuljon ki.
Viszont refaktoralas az egy eletveszely igy.

> Remélem nem nyitok új thread-et és jó enkódolással megy ki a levél.

Az enkodolas nalam jo, es a level is jo hejre kerult.

--
Üdvözlettel,
Böszörményi Péter